Článek
Černý patří v České republice mezi renomované návrháře. Jeho značka, pro kterou je typické logo v podobě přeškrtnutého křestního jména, se zaměřuje zejména na pánskou streetstylovou módu.
Často se podílí na programu Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku. Na rozdíl od konkurence se snaží své přehlídky zprostředkovat široké veřejnosti.
V minulosti byly jeho modely k vidění například na pražském Veslařském ostrově či Letenské pláni.
V minulém roce se Janu Černému podařil mezinárodní úspěch. Kromě toho, že absolvoval prestižní stáž u luxusního francouzského módního domu Louis Vuitton, si jeho tenisky, které navrhl ve spolupráci s firmou Prestige, zamiloval i světově uznávaný návrhář Virgil Abloh.
Boty od Jana Černého vlastní i jeden z nejznámějších designérů světa
Letos se Černý rozhodl pro další kolaboraci. Tentokrát s tradiční českou značkou Kara, jejíž portfolio tvoří výrobky z kůže.
„Dědictví značky stojí na základech přírodních materiálů a poctivého řemesla. Propojení s přírodou a jejími živly, elementy, je proto více než přirozené. Pro moji první sezonu jsem vybral element kamene, který je symbolem odolnosti, dlouhého trvání, pevnosti, síly i stability,“ vysvětluje koncept své první kolekce Jan Černý.
Jeho poetika jde však ještě dál. Pracuje s motivem kamene, který se prolíná celou kolekcí, v mnoha jeho podobách.
Barvy jednotlivých oděvů jsou inspirovány minerály, nerosty a polodrahokamy. Mezi nimi se objevuje například vltavín, mramor nebo pouštní růže. Pro pojmenování černé barvy si vybral obsidián.
Kůže jako středobod šatníku
Černý uvažuje o kůži jako o základu šatníku, který navíc splňuje prvky udržitelnosti.
„Vize, kterou přináším, je o jednom koženém produktu ve skříni, kolem kterého se točí vaše další oblečení, kterým doplníte každodenní look,“ říká Černý.
Mezi produkty proto nechybí kožená košile s ostrým límcem, trench-coat, raincoat, cigaretové kalhoty nebo kožené džíny.
„Z úcty ke kůži si nechci dovolit podlehnout trendu, výraznému potisku nebo spadnout do sezonních kousků. Pokud dokáže kůže sloužit věčně a stane se středobodem šatníku, má smysl i v současném, čím dál udržitelnějším světě,“ dodává Černý.