Článek
Jednoduchým proklikáváním si zákazníci vyberou střih pláště, látku, či barvu, a pak se propracují takovými detaily, jako jsou cvočky zdobené rukávy, kožené stahovací řemínky na manžetách či kožešinové límce.
Krok za krokem se na obrazovce objevuje virtuální trenčkot podle přání zákazníka. Po objednání jeho skutečná verze dorazí za čtyři až osm týdnů v krabici ze závodu Burberry v anglickém Yorkshiru; kožené kabáty jsou zasílány z Itálie. Visačka nese číslo speciální edice a označení Bespoke (na zakázku).
Ceny za běžné pláště začínají v přepočetu na zhruba 32 600 korunách, ale luxusní verze s koženými rukávy a norkovými lemy rychle vyžene cenu až ke 160 000 korun.
Vysoké ceny znamenají, že program Burberry Bespoke bude fungovat jako superluxusní značka nedosažitelná pro valnou většinu zákazníků. Ale i když se podobných produktů neprodává mnoho, pomáhají vytvářet celkové vnímání značky. Burberry navíc doufá, že program Bespoke brzy začne žít vlastním životem na internetových sociálních sítích a médiích ve skupině celosvětově propojených fanoušků módy.
"Luxus není luxusem, když ho má každý," řekl listu The Wall Street JournalMarshal Cohen, hlavní analytik firmy pro průzkum trhu NPD Group. Podobné programy fungující podle přání zákazníků jsou podle jeho slov příležitostí pro nejluxusnější značky vrátit se ke kořenům poté, co více než desetiletí přežhaveného ekonomického růstu a prosperity učinilo část luxusního zboží až příliš dostupným, a v některých případech ho posunulo až na hranu běžnosti. "Není to o tom, kolik prodají. To není důležité," dodal.
Program Burberry Bespoke má i automatickou pojistku, která má zajistit, že se do světa nedostanou nevzhledné kreace nesoucí tuto značku. Proto jsou některé volby a kombinace automaticky vyřazovány - a zákazník si tak například nemůže přidat bronzovými cvočky ozdobené rukávy ke kožešinovému plášti, anebo fuchsiovou podšívku do olivově zeleného trenčkotu.