Článek
Návrhářka Petra Ptáčková se spojila s původní českou firmou, která bannery vyrábí a vytvořila unikátní kolekci na podzim a zimu 2018 ušitou z použité banneroviny, která dříve sloužila jako prostředek ke sdělení reklamy. Kolekce zahrnuje například bundy, které se zároveň dají přeměnit v batoh.
Bannerovina je textilní plátno ze stoprocentního polyesteru, potištěné barevnými motivy. Pro tisk se používá především technologie sublimačního a UV tisku nebo také latexové inkousty.

Návrhářka Petra Ptáčková
„Životnost tohoto materiálu bývá často omezena na jedinou sezónu, po níž je nahrazen novou kampaní, a to jsme chtěli změnit. Jsem rád, že se nám podařilo najít cestu, jak dát i bannerům nový život místo toho, abychom je vyhodili,” vysvětluje generální ředitel společnosti Eyelevel Petr Blabla, který s návrhářkou spolupracuje.
Při výrobě kolekce se myslelo také na co nejefektivnější využití plátna, aby z něj nezbyl téměř žádný odpad. Z drobných odstřižků se proto vyrobila ještě pouzdra na doklady či větší na dokumenty. I velmi malý odstřižek si našel své uplatnění – v chráněné šicí dílně CEDR z něj udělali jezdce na zip pro vak na lyže.

Kolekce Petry Ptáčkové
„Během své práce a studií jsem navštívila spoustu různých manufaktur a viděla, jak vypadá šetrný přístup k výrobě oblečení, ale také to, kolik se jinde vyhodí materiálu, kolik vzniká odpadu a jak se často nedbá na žádnou etiku. Těší mě každý člověk, který se rozhodne udělat alespoň malý krok k udržitelnosti. O to víc si vážím toho, když se tak rozhodne velká nadnárodní společnost. Těší mě, že mohu být součástí projektu, který dává smysl,” říká návrhářka Petra Ptáčková.

Kolekce má poutat pozornost
Cílem kolekce je upoutat pozornost na udržitelnou módu a recyklaci materiálů.
„Protože móda je pro většinu z nás zajímavějším tématem než banner a diskuze na toto téma by neměla být omezena jen na úzkou skupinu nadšenců,” dodal ke kolekci Petr Blabla.