Článek
Přestože zachování panenství má své tradice především ve východních kulturách, po jeho obnově touží i čím dál víc Češek. "Může to být originální dárek pro manžela," vysvětluje plastický chirurg Petr Pícha z pražského Gyncentra.
Navrácení panenství je nyní populární téměř po celém světě. Asi největší zájem je zaznamenán ve Spojených státech, ale v souvislosti s rostoucí imigrací lidí z arabských zemí, ani Evropa nezůstává pozadu.
Vaginální plastiky vedou
Z pohledu operatérů se však u nás stále nejvíce provádějí vaginální plastiky. Některé dokonce hradí zdravotní pojišťovny. "Pokud je to zákrok, který má ženě pomoci zbavit se zdravotních problémů, platí výkon pojišťovna, pokud je to ale úprava estetická, musí si operaci klientka zaplatit sama," popsal chirurg.
Zúžení pochvy, zmenšení stydkých pysků a další úpravy pohlavních orgánů podstupují podle odborníků nejčastěji ženy po porodu. "Je to skutečně trend, takové zákroky máme každý týden," dodává Pícha. Ceny operací se pohybují od 18 000 do 40 000 korun.
Sporný G-bod
Novinkou je také zvětšení takzvaného G- bodu - erotogenní zóny na přední stěně vagíny. Jeho stimulací může žena dosáhnout orgasmu. "Zvětšení G-bodu je velmi populární zákrok, který se občas spojuje s dalšími operacemi. Zákrok je nebolestivý, trvá zhruba 30 minut a stojí kolem 12 000 korun," upozorňuje doktorka Zdena Stratilová z brněnské kliniky Medica Aestetica.
"Za posledních pět let výrazně vrostl počet zájemkyň, mezi nimiž jsou i mladší ženy, které chtějí vylepšit svůj sexuální prožitek," doplnila Stratilová.
O existenci G-bodu však vedou sexuologové už léta spory. "Je to jedna velká bublina, žádné přesvědčivé důkazy na toto téma neexistují. Na posledním mezinárodním kongresu sexuologů předložené fakty o anatomických poměrech vyloučily, že by na vnitřní straně pochvy byl nějaký výstupek," tvrdí pražský sexuolog Ondřej Troja
Podle něj se přesto některým ženám může sexuální prožitek po vaginální plastice zlepšit. "Je to velmi individuální záležitost. Roli určitě hraje i povědomí žen o takové nabídce, móda, trendy a reklama klinik," dodává Trojan.