Článek
Červené stíny na víčka i pod oči, gelem pořádně pročesat vlasy, aby vypadaly co nejvíce mastně a nedbale. I tak vypadají nejnovější videa, která se šíří po sociálních sítích. Japonky si na nich nasazují do očí čočky a velmi věrně si malují pořádné kruhy pod očima. To vše je součástí nového trendu, takzvaného hangover make-upu, v doslovném překladu kocovinového make-upu.
In je být nedokonalá
Bloggerky na svých videích, které mapují líčení krok po kroku, tedy takzvaných tutorialech, mnohdy ukazují, jak zakrýt nedostatky pleti, pupínky, kruhy pod očima, unavenou pleť, jak rozjasnit tvář.
Jenomže ženy v Japonsku zřejmě prahnou po úplném opaku. Unavený a vyčerpaný vzhled je přesně to, po čem prahnou. Kocovina je nový pojem pro krásu a unavený nemocný vzhled s rozcuchanými vlasy je doslova hitem. Instruktážní videa, jak si pomocí make-upu namalovat rudá oční víčka a velké pytle pod očima, lámou rekordy, kolikrát mají i několik set tisíc rozkliknutí.
Lesklá pleť a napuchlé oči
Dívky na videích začínají s lehkou korekcí pleti ovšem jen nepatrnou, aby pleť nevypadala příliš plasticky. Téměř nepoužívají pudr, aby se pleť spíše leskla, než byla matná. Obočí jen lehce upraví a zvýrazní barvou. Na řadu pak přichází červenorůžový oční stín, alternativně lze použít růžovou tvářenku, kterou dívka aplikuje jak na pohyblivé oční víčko, tak i pod něj. Následně vymalovává pod okem trojúhelník s vrcholem směrem k bradě a nevynechá ani nos.
Když je vrstva na víčku dostatečná, dostává se na řadu světlá linka namalovaná do vnitřku dolního víčka a fialová se třpytkami na víčko pohyblivé. Nakonec tenká černá linka a opravdu jen jedna, téměř nenápadná vrstva hnědé řasenky. Rty dívka přetře růžovou rtěnkou, následně červeným leskem. Otázkou zůstává, zda všechna ta práce stála za to a jestli nebyla lepší varianta před líčením.
Pytle pod očima jako trend
V lednu letošního roku deník Daily Mail přinesl informaci o tom, že se v Japonsku rozmohl trend, kdy si ženy navzájem radí, jak si co nejefektivněji namalovat „pytle pod očima“. K jejich vytvoření si často dopomohou například lepicí páskou nebo perfektním stínováním. Pomocí těchto efektů pak oči vypadají opuchle, unaveně, což je trend, který je podle deníku populární zvláště v Koreji, konkrétně u celebrit. Ženy jsou ale přesvědčeny, že díky tomu budou vypadat atraktivněji, přirozeně, panenkovsky a jejich oči se budou ”smát”.