Hlavní obsah

Světoví návrháři uvádějí nový módní trend - návrat k praktičnosti

New York

Zpátky na zem. I tak by se dalo pojmenovat to, co se děje v současné době na přehlídkových molech. Světoví návrháři představují především nositelné a pohodlné modely, což dříve bylo vzácností. Pryč je éra nákladně lemovaných večerních rób a kousků, jež v běžném životě nebylo možné nosit.

Foto: Profimedia.cz

Dolce & Gabbana

Článek

Je zřejmé, že průmysl reaguje na novou šetrnost, která se rozmohla mezi bohatými. Dokonce i miliardáři přehodnotili své útraty. Přestože se luxusní průmysl od loňského volného pádu trochu stabilizoval, stále je slabý.

Foto: Profimedia.cz

Prada

Po deseti letech, kdy průmysl sytil rostoucí chuť zákazníků na luxusní zboží, obchodníci oblékají návštěvníky společenských událostí do ležérnějšího oblečení.

Foto: Profimedia.cz

Karl Lagerfeld

Designéři svůj tvůrčí talent nasměrovali na praktičtější a levnější oblečení. Sestavují kolekce za nižší ceny a nabízejí víceúčelové oblečení a oděvy pro každodenní nošení, například kabáty, které mohou zastoupit šaty.

Foto: Profimedia.cz

Emporio Armani

Několikapatrové obchody jako Neiman Marcus nebo Saks Fifth Avenue se soustřeďují na nízké až střední ceny luxusního zboží, objednávají méně a vyzdvihují oděvy, které mohou zákazníci nosit několik sezón. Znamená to víc šatů od 400 do 600 dolarů (6 900 až 10 000 korun) a méně nad tisíc dolarů (17 000 korun).

Foto: Profimedia.cz

Módní dům Basso & Broke

"Celý luxusní průmysl je teď pro kohokoli, protože lidé mění své návyky," řekl Patrick Byrne, hlavní manažer firmy Overstock.com, prodávající přední návrhářské značky Prada nebo Gucci až se 40procentní slevou.

Foto: Profimedia.cz

Valentino jaro/ léto 2010

Mnoho zákazníků krizí utrpělo natolik, že už nechtějí utrácet tolik jako dřív. Průmysl s luxusním zbožím se tak zmenšuje.

Foto: Profimedia.cz

Módní dům Kenzo - jaro 2010

Foto: Profimedia.cz

Collette Dinnigan - Jaro 2010

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám