Článek
Je zřejmé, že průmysl reaguje na novou šetrnost, která se rozmohla mezi bohatými. Dokonce i miliardáři přehodnotili své útraty. Přestože se luxusní průmysl od loňského volného pádu trochu stabilizoval, stále je slabý.
Po deseti letech, kdy průmysl sytil rostoucí chuť zákazníků na luxusní zboží, obchodníci oblékají návštěvníky společenských událostí do ležérnějšího oblečení.
Designéři svůj tvůrčí talent nasměrovali na praktičtější a levnější oblečení. Sestavují kolekce za nižší ceny a nabízejí víceúčelové oblečení a oděvy pro každodenní nošení, například kabáty, které mohou zastoupit šaty.
Několikapatrové obchody jako Neiman Marcus nebo Saks Fifth Avenue se soustřeďují na nízké až střední ceny luxusního zboží, objednávají méně a vyzdvihují oděvy, které mohou zákazníci nosit několik sezón. Znamená to víc šatů od 400 do 600 dolarů (6 900 až 10 000 korun) a méně nad tisíc dolarů (17 000 korun).
"Celý luxusní průmysl je teď pro kohokoli, protože lidé mění své návyky," řekl Patrick Byrne, hlavní manažer firmy Overstock.com, prodávající přední návrhářské značky Prada nebo Gucci až se 40procentní slevou.
Mnoho zákazníků krizí utrpělo natolik, že už nechtějí utrácet tolik jako dřív. Průmysl s luxusním zbožím se tak zmenšuje.