Článek
Kodaňský týden módy je největší v severském regionu a koná se dvakrát ročně v lednu/únoru a v srpnu. Každou sezonu přivítá přední mezinárodní novináře, nákupčí a vedoucí představitele módního průmyslu. Čekají je tři dny přehlídek, prezentací a akcí.
Hlavním zaměřením Kodaňského týdne módy je udržitelnost spolu s cílem motivovat zásadní změny a inspirovat módní průmysl k pozitivnímu a zodpovědnému přístupu.
V lednu 2020 byl představen ambiciózní tříletý akční plán udržitelnosti Sustainability Action Plan, který představuje inovativní systém minimálních požadavků, které musí značky splnit, aby se staly od roku 2023 součástí oficiálního programu.
Přehlídka značky Viktor & Rolf obrátila módu vzhůru nohama
Prezentované firmy musí podle The 2023 Sustainability Requirements dodržet například to, že nelikvidují neprodané oblečení a mají dlouhodobý strategický plán, který zahrnuje udržitelné kroky a vyhýbá se nadbytku oblečení.
Rovněž nabízejí svým zákazníkům možnosti opravy oděvů, půjčování nebo leasingové služby. Cílem těchto pravidel je podpořit změnu v módním průmyslu směrem k zodpovědnosti vůči člověku i přírodě.
Jaké trendy vládly?
Na rozdíl od minulosti, během které se to v Kodani hemžilo outfity v neutrálních barvách, se letošní ročník, stejně jako ten minulý, nesl ve znamení výrazných barev.
Převažovaly outfity ve výrazné zelené a fuchsiové. Obě barvy přitom patří mezi klíčové trendy letošního roku. Byly často k vidění na monochromatických modelech. Ženám, které sáhly po oblečení v neutrálních barevné paletě, pak zpravidla nechyběla alespoň kabelka ve výrazné barvě.
Barbie mánie aneb Růžová barva se vrací
Velkým trendem, který nechyběl ani v ulicích Kodaně, jsou „balaclavy“ neboli kukly z úpletu, které se nosí místo klasických pokrývek hlavy.
Prohlédněte si inspiraci z kodaňského street stylu v naší galerii.