Hlavní obsah

Splnila si sen a otevřela vlastní kavárnu. Kvůli druhému lockdownu teď ale bojuje o přežití

Novinky, Kristýna Léblová, luh
Říčany

Bývalá zdravotní sestra Jitka Baťková se odhodlala ke splnění si celoživotního snu v té nejhorší možné době. Čtrnáct dní po otevření kavárny přišel první lockdown a kavárna tak byla nucená přejít na provoz přes výdejové okýnko ještě předtím, než si stačila vytvořit stálou klientelu. Přesto vše zvládla a následující měsíce se radovala z nových zákazníků. Bohužel nastal druhý lockdown a kavárna paní Jitky bojuje o přežití.

Bývalá zdravotní sestra si splnila sen. Otevřela si kavárnu, ale přišel koronavirus. Teď bojuje o přežitíVideo: Novinky

Článek

Říčanská kavárna KOMÍN_cafe tedy i nyní prodává jako ostatní stravovací podniky přes výdejové okénko. Tržby se ale propadly o 75 % a vzhledem k tomu, že měla zatím otevřeno jen pár měsíců, chybí i rezervy, které by jim pomohly situaci lépe zvládat.

Češi pomáhají restauratérům zachraňovat podniky

Ekonomika

„Celý život jsem pracovala ve zdravotnictví, ale mým velkým snem bylo mít vlastní kavárnu. Stejně jak tomu bylo u mé babičky, která moc ráda vařila a pekla. Ta tu svou hospůdku ale nikdy neotevřela,” vypráví Novinkám Baťková s tím, že její rodina ji od nápadu otevřít si vlastní podnik spíše odrazovala.

Kolem prázdného prostoru v Říčanech ale chodila tak dlouho, až v okamžiku skončení smlouvy s říčanskou nemocnicí, kde do té doby pracovala, sebrala odvahu a prostor si pronajala. Na otevření kavárny pak padla většina rodinných úspor.

Foto: Novinky

Bývalá zdravotní sestra nabízí zákazníkům čerstvé domácí produkty.

„Spolu s manželem jsme milovníky výběrové kávy. Udělali jsem si proto nejprve několik kurzů, abychom se ujistili, že vše zvládneme,“ vzpomíná paní Jitka.

Původně se připravovala na velký provoz, zákazníkům chtěla nabízet jen kvalitní domácí produkty z poctivých surovin. Zpočátku tak bylo v kavárně zaměstnaných deset brigádníků. Ty ale musela z většiny postupně propustit.

Restaurace v Praze nabízejí výhodné obědy pro děti a seniory

Domácí

Aby mohla kavárna přežít, zapojila se do nové kampaně „Rozbalte to“. Ta vyzývá lidi k tomu, aby svou objednávkou podpořili své oblíbené podniky a to tím, že si u nich nakoupí jídlo, které si pak ”rozbalí” doma.

Související články

Výběr článků

Načítám