Článek
Trend „fugly” (fabulously ugly, v překladu víc než ošklivých) bot není žádnou novinkou. Už loni v létě se na ulicích i módních molech objevovaly letní boty, které spíše než romanticky, něžně a žensky vypadaly jako ortopedické sandále se zvlněnou vložkou a masivní bílou platformou.
Bibby Sowrayová pro fashion.telegraph.co.uk píše, že už si lidé pomalu zvykají na to, že nové fashion trendy jdou většinou ruku v ruce s pohodlím a snoubí se v nich funkčnost a komfort.
V roce 2014 vládly fashion světu nepochybně zdravotnické boty značky Birkenstock, které do své nabídky zařadily moderní a funkční obuv, která nabízí pohodlí i v rušný pracovní den. V roce 2015 se ale trend opět posunuje trochu dál.
Jde o boty, které byly kdysi terčem posměchu, mají suchý zip, mnoho lidí je stále nosí s ponožkami a obvykle se vyznačují třemi pásky (jeden přes prsty, kolem kotníku a jeden po vnější straně nohy). Také se objevují kousky z koženky či kůže s proplétáním na nártu. Zkrátka obuvní varianty, které se nosily několik generací zpátky.
Tento trend se dostal i na přehlídková mola. Uvedl jej například britský návrhář Christopher Raeburn, který se spojil se značkou Gola.
Luxusní značka Burberry pak ozvláštnila sandále veselými barvami. A jak už to tak v moderním světě bývá, nepříliš lichotivého trendu se chytili hlavně módní blogeři. Jejich styly kopíruje mnoho fanoušků a tento trend dále rozšiřují do všeobecného povědomí.
Kdysi módní outsider se dostal na výsluní už minulý rok, ale teprve letos si užívá maximální pozornosti. Prodejci jsou nadšení, že je opět zájem o kvalitní, časem ověřené a hodnotné značky, protože mladí lidé začínají nakupovat u obchodníků, kteří takové sandále nabízejí už po několik generací.
Může se Vám hodit na službě Zboží.cz: