Článek
Nedávno svět internetu obletěl příběh šestadvacetileté Marthy Truslow Smithové, kterou postihlo šedivění vlasů již v sedmi letech. Od té doby se na popud veřejnosti začala barvit. Po neustálých výdajích za kadeřníka a dlouhém popírání sebe sama se ale před pár lety rozhodla skončit s barvením.
„Neustále jsem čelila otázkám kolem sebe, jestli mi to rozhodnutí nepoškodí kariéru nebo jestli nebudu působit příliš staře, ale já už měla dost potlačování své identity,” uvedla Martha pro BBC.
Ke změně vizáže jí i ostatním ženám potýkajícím se s předčasným šedivěním pomohly i celebrity v čele se zpěvačkou Lady Gaga či Arianou Grande, které tento trend nenásilně propagují.
„Celebrity utrácejí stovky dolarů za to, aby docílily vzhledu, který se já snažím již tolik let zakrýt,” říká Stephanie Tunchezová z amerického Texasu, která si přestala barvit své šedivé vlasy před dvěma a půl lety.
Znovuobjevený trend
Ironií šedivých vlasů je, že se zcela vymykají ostatním kosmetickým a módním trendům, a to zejména proto, že nerazí heslo čím mladší, tím lepší. Šediny přitom neslaví úspěch zdaleka poprvé.
V minulosti byly šedé vlasy symbolem moudrosti a zkušeností. V osmnáctém století si dokonce evropská šlechta nechávala ve velkém objednávat platinově bílé paruky, které symbolizovaly majetek a vysoké postavení ve společnosti.
Potřeba barvení prvních šedin přišla až s marketingem prvních kosmetických gigantů, zejména v padesátých letech minulého století, kdy jednotná barva vlasů souvisela s tehdejším obrazem dokonale upravené ženy v domácnosti.