Článek
Jane Lu je jediné dítě čínských imigrantů Queenie a Franka.
„Psal se rok 2010 a kamarádka mě uvrtala do podnikání s oblečením v rámci pop-upů. Věděla jsem, že by mi rodiče moje rozhodnutí změnit kariéru nikdy neschválili, a proto jsem se každý den oblékla do pracovního a jela s mámou autobusem do města. V ruce jsem přitom nesla prázdnou tašku na notebook,“ říká Jane Lu pro Daily Mail.
Podzim podle českých návrhářek. Co nejraději nosí a za co nejvíce utrácejí
„Do podnikání jsem dala všechny své našetřené peníze. Moje kamarádka se ale brzy stáhla a náš start-up se zhroutil.“
Navzdory ostatním ona viděla příležitost v prodeji na internetu. „Měla jsem pocit, že budoucnost leží více v online světě než mezi cihlami a maltou. Předtím jsme ztrácely čas se štendry a neustálým stěhováním věcí. Byly to promarněné hodiny ruční práce.“
Vyděšená, ale odhodlaná se rozhodla pustit do fotografování oblečení, které jí zbylo v garáži a nahrála vše na svoji webovou stránku.
Zpočátku byly prodeje malé. Jeden kus či dva denně. Pak ale mladou ženu napadlo vytvořit soutěž o tvář její značky Showpo, do které se zapojilo mnoho žen. „Mělo to vlnový efekt. Tehdy jsem poprvé pocítila sílu sociálních médií.“ Prodeje začaly stoupat a garáž už nestačila.
Jane Lu musela jít s pravdou ven. Udělala to ale až v době, kdy svým rodičům předčasně splatila hypotéku a koupila nové auto.
„Byli opravdu v šoku. Nevěřili, že bych měla takovou kuráž. Říkali, že v naší rodině nikdo nikdy nepodnikal.“
Dnes sledují Showpo na Instagramu téměř dva miliony lidí. Firma vlastní luxusní kanceláře a sama Jane Lu se každoročně umisťuje v nejrůznějších žebříčcích úspěšných žen. Její osobní jmění se nyní odhaduje na 47 milionů dolarů.