Článek
Nejvíce v tomto směru údajně zaujal nizozemský tandem Viktor a Rolf, který šaty hodné princezen s dlouhou vlečkou roztrhl vejpůl a učinil z nich symbol krejčoviny postižené nedostatkem peněžních prostředků.
Největší důraz je kladen na nejrůznější provedení kalhot a lacláčů zejména v džínovém provedení. Opomíjen ovšem není patřičný sex-appeal předváděných svršků, bez kterého si lze dámskou módu snad jen stěží představit. Svědčí o tom především nabídka kolekcí značek Jean Paul Gaultier, Ralph Lauren nebo Dolce a Gabbana.
Tyto velmi krásné a přitom sexy modely by měly zvýšit zájem zákazníků o francouzskou módu, jež stagnuje kvůli ekonomické krizi.
Sexy modely dominovaly
Gaultier se svým dvojsmyslným "G-bodem" vložil do svých návrhů patřičnou sexuální fantazii - podle některých názorů tak dokonale pochopil současné potřeby, podle jiných je u něj zvýrazňování těchto pudových atributů zcela vrozené podobně jako dýchání. Zvýrazněné spodní prádlo je u návrháře nedílnou součástí vnějšího oblečení a tento fakt také připomíná, že je v daném směru skutečným pionýrem.
Dolce a Gabbana, Roberto Cavalli, Marc Jacobs nebo Christian Dior v podstatě jdou v jeho šlépějích a vypůjčují si jeho nápady s kraťasy, bokovkami a podprsenkami či korzety pasovanými na úroveň svrchního oblečení.
Mnoha nápady oplývá Dries Van Noten, který do svého šatníku vpasoval exotické látky jako indonéské ikaty nebo batiky nebo barmské či čínské hedvábí, opustil jejich folklor a naopak jim vdechnul evropského ducha. Garderoba je vrcholně šikézní, poetická a vhodná do města pro cestující měšťanskou klientelu.
Krátké kraťasy stále zůstávají in
Japonský tvůrce Junya Watanabe se zhlédl v šachovnicových vzorech a inspiraci 60. lety, což u kalhotových kostýmů ovšem příslušně upravil. Karl Lagerfeld vrhnul do víru přehlídek kraťasy rozmanitých tvarů, z nichž pod elegantními sáčky publikum nejvíce zaujaly ty ve tvaru tulipánu. Givenchy přišel s turky s nízkým rozkrokem v barokně hutném stylu. Sonia Rykielová vsadila zas na pestré bermudy.
Ničím nepřispěl zadlužený designér Christian Lacroix, který vůbec poprvé ve svého historii nepřichystal vůbec žádnou kolekci. Od roku 1987 už ale dvakrát musel vynechat účast na přehlídkách.