Článek
Přes 1750 vystavovatelů ze 44 zemí se prezentovalo na slavném veletrhu, který je však určen výhradně odborníkům a obchodníkům. Příští léto se tak podle představy módních tvůrců ponese ve znamení džínsů v zářivých barvách, jako je žlutá, růžová a zelená, a šatů s velkými potisky.
Spodní prádlo značky Sassa foto: ČTK/AP/Martin Meissner
Z látek to budou lehké materiály ze lnu, bavlny a nylonu. "Všechno je jemné, lehké a hladké," vysvětlil obchodní vedoucí Německého módního institutu Gerd Müller-Thomkins. Saka budou často nepodšitá, a co se týče nohavic, bude možné nosit jak široké "mrkváče", tak úzké "roury".
Modely spodního prádla od firmy Lisca Sarina foto: ČTK/AP/Martin Meissner
U mužů bude u formálních obleků dominovat šedivá barva ve všech odstínech. Jinak se však muži obléknou do jasných barev - bundy z umělých vláken a polo trička bude charakterizovat výrazná modrá, oranžová nebo žlutá.
Modely značky Blanche Fleur Joop! foto: ČTK/AP/Martin Meissner
Vlevo model od Anji Gockel; vpravo modely značky 6ithy 8ight. July 27 to 29, 2008. foto: ČTK/AP/Martin Meissner
Veletrh odkryl i nový trend. V módní branži začaly nabývat na důležitosti dosud spíše přehlížené kolekce v "nadměrných velikostech". Módní návrháři si uvědomili, že tak mohou oslovit novou zákaznickou skupinu, která například v Německu tvoří více jak čtvrtinu všech žen. Na tyto dosud opomíjené zákazníky a zákaznice se na düsseldorfském veletrhu zaměřilo okolo 85 výrobců, což prý představuje největší nabídku v Evropě.
Model spodního prádla od firmy Lisca Sarina. foto: ČTK/AP/Martin Meissner
Vlevo modely značky Nina von C.; vpravo model od německé návrhářky Anji Gockel. foto: ČTK/AP/Martin Meissner