Hlavní obsah

Niche parfémy: luxusní vůně s příběhem

Novinky, das

Vůně velmi významně ovlivňují naši mysl, náladu a zároveň probouzejí vzpomínky na dávnou minulost. Díky nim si tak dokážeme připomenout konkrétní zážitky, ale i lidi či zajímavá místa. Niche parfémy dokážou tyto pocity evokovat o to intenzivněji. Je to dáno především kvalitou ingrediencí. Mnohé z nich v klasických parfémech vůbec nenaleznete. Jejich cena je totiž tak vysoká, že jsou v klasických vůních nahrazovány.

Foto: Profimedia.cz

Díky vůním si dokážeme připomenout konkrétní zážitky.

Článek

Proto i niche parfumérie nejsou jen o prodeji vůní, ale především o zážitku. Vznik každé vůně prolíná příběh a zážitky jejích tvůrců, které máte i vy možnost díky vůni prožít.

Podívejte se s námi na exkluzivní parfémy z rodinných podniků s bohatou historií a tradicí, ale i z dílen mladých rebelů, kteří toto řemeslo povyšují na umění, kdy vytvářejí vonné látky v malých dávkách vyrobené z přírodních surovin nejen podle tradičních řemesel, ale i naprosto novátorskými přístupy.

Eight & Bob

Historie této značky v sobě kombinuje příběh francouzského aristokrata a budoucího amerického prezidenta Johna F. Kennedyho. Albert Fouquet byl synem pařížského aristokrata a členem elitní francouzské společnosti z počátku 20. století. Miloval parfémy a v horním patře rodinného zámečku měl pokoj, ve kterém za pomoci svého komorníka Philippa vytvářel a schraňoval nejrůznější vonné esence pro své osobní použití.

Na večírcích, které navštěvoval, vždy všichni obdivovali jeho vůni a snažili se ho přesvědčit, aby parfém začal prodávat. V roce 1937 byl na dovolené na francouzské Riviéře a seznámil se s americkým studentem, který cestoval po pobřeží ve svém kabrioletu.

V této lahvičce nalezneš trochu francouzského šarmu, který vám, Američanům, chybí
napsal Albert Fouquet Johnu F. Kennedymu

Jednalo se o Johna F. Kennedyho, který byl unesen jeho vůní. Albert mu tak zanechal v jeho hotelu vzoreček se vzkazem: „V této lahvičce nalezneš trochu francouzského šarmu, který vám, Američanům, chybí.“ Když se Albert vrátil z dovolené, čekal na něj doma v Paříži dopis z Ameriky, ve kterém mu Kennedy děkoval za vzoreček a psal mu o úspěchu, jaký vůně má mezi jeho přáteli.

Požádal Alberta, aby mu poslal osm vzorečků, a pokud to půjde, tak ještě jeden pro Boba. Aniž by přesně rozuměl požadavku, poslal Albert přesně to, o co byl požádán. Albert byl perfekcionista, a tak to ale nebylo jen tak. Ve staré pařížské lékárně našel pro parfém krásné flakony a dal je do krabiček, které si nechal speciálně vyrobit a které kopírovaly design trička, které měl Kennedy na sobě, když se potkali. Na flakon napsal vtipný vzkaz z dopisu: EIGHT & BOB.

Brzy se na něj začali obracet nejrůznější hollywoodští režiséři, producenti a herci jako Cary Grant a James Stewart. Všichni chtěli tento parfém, o kterém se dozvěděli od Johnova otce, který měl v Hollywoodu kontakty.

Foto: Odér

Niche parfumérie nejsou jen o prodeji vůní ale především o zážitku.

V roce 1939 Albert bohužel zahynul při autonehodě, a tak v jeho práci pokračoval jeho komorník Philippe, který mu byl vždy nápomocen při shánění nejrůznějších esencí. Za pár měsíců ale začala druhá světová válka a Philippe musel práci u Fouquetovy rodiny opustit. Posledních pár balení parfému bylo do Ameriky posláno pečlivě ukryto v krabici uvnitř vyříznuté knihy.

„O několik dekád později, díky rodině Philippa, byla značka EIGHT & BOB oživena a znova se stala jednou z nejexkluzivnějších vůní pro elegantní muže z celého světa. V dnešní době se značka stala opět velmi populární mezi hollywoodskými celebritami a nabídka vůní byla obohacena na celkový počet čtyř nepředvídatelných, rafinovaných a originálních parfémů,” vypráví Michal Vysušil z Parfumérie Odér.

Foto: Eight & Bob

Eight & Bob – ORIGINAL 1937 Book, pánská vůně -nepředvídatelný, rafinovaný, prostě originální parfém, stále oblíbenější mezi hollywoodskými celebritami a v naprosto úžasném balení, které připomíná vyříznutou knihu.

Ormonde Jayne

Filozofie této značky je definována slovy kvalita a opravdový luxus. Parfémy jsou postaveny na jednoduchém principu – nádherné vůně vytvořené s použitím vzácných olejů, které se dnes při výrobě parfémů moc často nepoužívají.

Linda Pilkington, která parfémy vytváří, milovala již od mládí parfémy a nejrůznější lahvičky a flakony. To ji přivedlo k její první práci, kdy pěstovala květiny a prodávala je u silnice, která vedla okolo rodinného domu v Cheshire. Naučila se vyrábět vonné svíčky a oleje do koupele a pro své blízké vyráběla k narozeninám překrásné vonné polštáře.

Dalších 14 let Linda cestovala po světě a zkoušela nejrůznější zaměstnání. Od vedení luxusního butikového hotelu přes práci na farmě, kde se pěstovaly sójové boby, až po zmrzlinárnu, ve které vytvářela vlastní exotické příchutě. Byly to právě nádherné a exotické vůně Afriky, Asie a Jižní Ameriky, které Lindu vedly k tomu, že se začala zajímat o exotické oleje a esence, a vlastně tak pokračovala v tom, co milovala už v dětství.

Foto: Ormonde Jayne

Linda Pilkington ve svém království

Po návratu domů do Londýna Linda vytvořila úchvatnou kolekci parfémů, která na veletrhu parfémů dvakrát po sobě získala první cenu za styl a inovaci. Později byla oslovena firmou Chanel, aby vytvořila perfektní vonnou svíčku, a tohoto úkolu se zhostila se ctí. Nakonec se ale rozhodla pro vytvoření vlastní značky Ormonde Jayne.

„Při vytváření Ormonde Jayne se snažím smíchat elementy, které definují opravdovou eleganci. Kvalita anglického zpracování, umění francouzských parfumářů a smyslnost a přirozená harmonie Orientu. To je Ormonde Jayne,“ dodává Linda Pilkington.

Foto: Ormonde Jayne

Tiare, dámská vůně - ručně sbíraných lilií, ponořených v oleji po dobu 15 dní k extrahování vůně. Opravdový luxus v nádherném flakonu.

Kerosene

Zcela nová unisexová značka parfémů. John Pegga, tvůrce parfémů Kerosene, pochází z městečka St. Clair, které je asi hodinu cesty od Detroitu, a tedy oblasti, kde většina lidí pracovala v automobilovém průmyslu.

Při vytváření parfémů se vždy držím tří klíčových sdělení: neupravený, unikátní a přístupný
John Pegga

„Nechtěl jsem dopadnout jako všichni okolo mě, a tak jsem se naučil lakovat a opravovat motorky. Vždycky mě fascinovaly vůně, miloval jsem vůni špíny, mazu, oleje. A tak vznikl název Kerosene. Poté, co se mi podařilo 'očichat' všechno, k čemu jsem se dostal, byl správný čas na to, vytvořit něco nového a speciálního. Při vytváření parfémů se vždy držím tří klíčových sdělení: neupravený, unikátní a přístupný. Pocházím z Michiganu, kde je zima sedm měsíců v roce. Přirozeně mě tedy oslovují teplé vůně. Ambra, dřeviny, koření, ty najdete téměř ve všem, co dělám,“ svěřuje se John Pegga.

Do dnešního dne značka představila 17 vůní včetně zcela nové vůně Follow. Parfémy se prodávají v jednoduchých krychlových flakonech s metalicky černým lakem. John zachoval vzhled zašlých metalických barev po vzoru starých veteránů. Industriální podtón celé značky ještě umocňuje absence papírových krabiček, které jsou nahrazeny černými plstěnými pytlíčky na flakon.

Foto: Kerosene

Unknow Pleasure, unisex vůně, která se otevírá hladkými tóny čaje Earl Grey s medem, s troškou citrónu. Poté přechází do základu tvořeného příjemnou vůní vanilky, měkkých tonkových bobů a wafflového kornoutu, který vám na tváři vykouzlí úsměv.

Humiecki & Graef

Rozkládá klasické koncepty, na které jsme zvyklí u luxusních parfémů, a znovu je skládá dohromady s pomocí současné interpretace. Tato švýcarská značka luxusních parfémů je tvořená Sebastianem Fischenichem a Tobiasem Muekschem a řídí se motem „vzpomínky promítnuté do vůní“.

Značka byla poprvé uvedena na trh v roce 2008 a skládala se z pěti luxusních vůní: Skarb, Geste, Eau Radieuse, Multiple Rouge a Askew. Každá vůně je uměleckým dílem v moderním flakonu s čistým designem. Každá představuje jednu z lidských emocí. Od vzteku po povznesenou náladu.

Foto: Humiecki & Graef

Clemency, dámská vůně inspirovaná hrdým a elegantním přístupem matky. Růže propůjčuje vůni čistý, metalický vzhled. Limetový květ dodává jemné teplé tóny, vůně akácie/mimózy zase květinový podtón.

Beaufort London

Je značka unikátních britských parfémů inspirovaná zvědavostí a láskou k moři. Tvůrcem značky je hudebník a spisovatel Leo Crabtree, jehož celoživotní obsese vůněmi a temnými etapami britské historie patří k základům celé kolekce vůní. Leo pochází z rodiny umělců, psychologů a námořníků. Jeho prvním domovem byla loď na řece Temži.

„Moře, jeho tradice, pověry a způsob života na moři jsou do mě hluboce vepsány. Název Beaufort London (inspirovaný měřítkem síly větru, které v roce 1805 vytvořil námořní velitel Sir Francis Beaufort a které se používá dodnes) nám dává rámec, který nám umožňuje porozumět sami sobě. Vítr je neustálý, vytrvalý, ale potenciálně destruktivní,“ svěřuje se Leo Crabtree.

První kolekce vůní nazvaná „Come Hell or High Water“ čerpá z britské námořní historie a byla uvedena v roce 2015. Kolekce je silná, někdy svéhlavá, ale vždy poháněná zvědavostí a touhou po poznání. 1805 je rokem, v němž Nelson vyhrál bitvu u Trafalgaru, ale i rokem, kdy přišel o život. Parfémy představují okamžiky vůně samotné bitvy, silné akordy kouře, střelného prachu, krve a brandy, kombinované se silnými nárazy mořských vln a nádechu citrusů.

„Parfémy jsou mimořádně odvážné ve svém složení, jsou rafinované, provokativní, jedinečné, paradoxní a náročné, zůstávají v blízkosti svých emocionálně poutavých inspirací za všech okolností. Vůně nezapřou svoji originalitu se špetkou šílenosti, něco jako Jekyll a Hyde. Nepopíratelně definují pravého gentlemana s duší zvířete spoutaného řetězy se smyslem,” dodává Michal Vysušil.

Foto: Beaufort London

1805 Tonnerre, pánská vůně, která připomíná okamžiky z bitvy Trafalgaru. Silné tóny kouře, střelného prachu, krve a brandy v kombinaci s mořským příbojem a lehkým, ale pronikavým citrusovým závanem.

Může se vám hodit na službě Zboží.cz:

Související témata:

Výběr článků

Načítám