Hlavní obsah

Nejlepší přehlídky z kodaňského týdne módy

Skandinávie je domovem vytříbeného designu, hygge, ale také stylu. Potvrzuje to i kodaňský týden módy, který se odehrál v polovině srpna. Tamější přehlídky opět ukázaly, že móda nemusí být za každou cenu extravagantní. Upoutat pozornost jde i vytříbeným vkusem. Přesvědčte se sami.

Foto: Profimedia.cz

Zleva přehlídky značek: Lovechild 1979, Gestuz, Paolina Russo

Článek

Kodaňský týden módy je největším týdnem módy v severském regionu, který se koná dvakrát ročně v lednu/únoru a v srpnu.

Každou sezonu přivítá přední mezinárodní novináře, nákupčí a vedoucí představitele módního průmyslu. Čekají je tři dny přehlídek, prezentací a akcí.

Hlavním zaměřením kodaňského týdne módy je udržitelnost spolu s cílem motivovat zásadní změny a inspirovat módní průmysl k pozitivnímu a zodpovědnému přístupu.

Milánský týden módy ovládla přehlídka Dolce & Gabbana

Móda a kosmetika

Jedná se o mezinárodně oblíbenou akci - i proto, že nabízí pohled na kolekce nových, méně známých a často dostupných návrhářů, které jsou ale originální, a navíc také snadno nositelné.

Jaké přehlídky stojí za vaši pozornost?

Styl módní značky Skall Studio je typickým představitelem skandinávské estetiky a jejího propojení s ženskými prvky. Zakladatelky, sestry Julie a Marie Skallovy (v dánštině to znamená lastura), pocházejí ze severního Dánska a jejich tvorba vás osloví, zejména pokud vyhledáváte jednoduchost, funkčnost, nadčasovost a čisté linie.

Kolekce vznikají maximálně dvakrát do roka, modely jsou nositelné celoročně. Značka využívá přírodní materiály, jako je biobavlna, len či recyklovaná vlna, a dodržuje podmínky certifikací ÖKOTEX, REACH a GOTS.

Foto: Profimedia.cz

Přehlídka Skall Studio

Canově dostupnou značku Gestuz založila v roce 2008 Sanne Sehestedová, která chtěla vytvořit značku inspirovanou jejím vlastním vintage šatníkem a druhem energie a postoje, který by podle ní měla móda dát svému nositeli.

Její návrhy zdůrazňují sílu žen a často se inspirují módou z dřívějších dekád a rokenrolem. Značka se zaměřuje na udržitelnost nejen pokud jde o materiály, ale také co se výroby týče.

Libanonská haute couture: Šperk ve světě módy

Móda a kosmetika
Foto: Profimedia.cz

Přehlídka Gestuz

Nové kolekce značky Paolina Russo, jež získala prestižní ocenění Zalando visionary award, reflektuje uplynulý čas a otisky, které protagonistka značky zanechala během své pouti světem. Klíčovým kouskem aktuální kolekce se staly džínové kousky vytvořené s využitím látek a výrobních procesů s nízkou spotřebou vody.

Nechyběly pastorální květinové motivy, které jsou pro značku typické a jež byly airbrushem a laserem vytlačeny na bolera a minisukně, bundy a oversized džíny jako reinterpretace starobylých kamenných rytin.

Jako projev ohleduplnosti k životnímu prostředí záměrně chybí těmto kouskům knoflíky z kovu, místo toho jsou vyrobeny z nezdobených lehkých bavlněných přízí a tak i biologicky rozložitelné na konci svého životního cyklu.

Šikmo střižené šaty z potištěného šifonu upevňují závazek značky k praktickému a pohodlnému způsobu oblékání, navrženému s ohledem na různorodost tvarů lidského těla.

Foto: archiv Zalando

Přehlídka Paolina Russo

Krásnou kolekci plnou nositelných kousků předvedla dánská značka Lovechild 1979, která přináší decentní luxus a ženskou skandinávskou siluetu.

Lovechild 1979 promlouvá k ženám, které chtějí vyjádřit svou náladu a osobnost a hrdě přijmout krásu ženského těla. Kreativní ředitelka Mia Kappelgaardová a její designérský tým vytvářejí dlouhotrvající kousky, které milují ženy všech generací.

Barevná paleta aktuální kolekce se nesla v neutrálních barevných odstínech, které doplňovala světle lososová. Minimalistické, důmyslně propracované módní kousky doplňovaly výrazné zlaté šperky.

Foto: Profimedia.cz

Přehlídka Lovechild 1979

Oblíbená kodaňská značka Ganni, kterou vlastní a řídí manželský pár, předvedla elegantní kolekci plnou nadčasových kousků. Nechyběl celodenimový look, který vtipně doplňovaly výrazné tenisky v neonově žluté barvě, ale ani elegantní a přesto moderní kostýmky a ladící komplety v neutrálních barevných odstínech.

Pro nejnovější kolekci zároveň platí, že 92 % objemu výroby pochází z odpovědných zdrojů, což znamená, že alespoň 50 % složení je certifikováno jako recyklované, s nižším dopadem nebo organické. V příštích kolekcích pak chce být značka udržitelná za 100 %.

Foto: Profimedia.cz

Přehlídka Ganni

Džínové sukně vracejí úder. Nosí se midi

Móda a kosmetika

Lucie van Koten: Udržitelnost je jako dieta

Móda a kosmetika

Výběr článků

Načítám