Článek
„Nošení dítěte zachránilo mou holčičku a mě jako matku. Abych zachránila sebe jako ženu, musela jsem vymyslet nosicí bundu, ve které nebudu vypadat jako pytel brambor. Když mě v ní viděly ostatní maminky, chtěly ji taky,“ popsala energická žena, jak před zhruba sedmi lety vznikla její značka La Tulia a její tulicí bundy.
Právě jednu takovou si chtěla pořídit, aby mohla dcerku mít stále u sebe. „Jenže všechny byly hrozně sportovní, neforemné, necítila jsem se v nich dobře. Proto jsem společně se švadlenou navrhla vlastní bundu tak, aby byla elegantní, aby mi to v ní slušelo a cítila jsem se dobře já i miminko,“ objasnila vystudovaná inženýrka ekonomie.
„Bunda byla skvělá, vypadala úžasně, ale nevlezlo se mi do ní dítě. To byl trošku problém,“ smála se s tím, že i ona šla metodou pokus – omyl. „Všechno jsme se švadlenou ladily a třeba až na pátý pokus to byla bunda, kterou jsem nosila,“ uvedla.
Touhu tvořit měla Petra Orságová od mládí. „Dříve jsem byla v členkou taneční skupiny. A navrhovala i šila jsem taneční kostýmy, které jsem prodávala i jiným tanečnicím,“ zavzpomínala a upozornila, že žádnou švadlenou rozhodně není. Proto střihání i šití všech svých návrhů nechává odbornicím od šicích strojů.
Práce mi dává smysl. Baví mě, i když se leckdy musím hecnout, říká farmářka
To, že se z jedné tulicí bundy stane podnikání, přišlo podle Petry Orságové přirozeně. „Tím, jak jsem nosila tu první bundu denně a dcerka rostla, tak jsem ji pořád vyvíjela a zlepšovala,“ nastínila a doplnila, že zatímco na začátku navrhovala pouze nosicí bundy, dnes je to i těhotenská či dětská móda.
„A samozřejmě dětské nosicí bundy, protože jak děti vidí maminku, že nemá dítě v kočárku, ale nosí ho u sebe, tak hlavně holčičky taky nechtějí tlačit kočárky. Proto je děláme a děti mohou nosit panenku či hračku stejně jako maminky děti,“ objasnila žena, která navrhuje, nakupuje látky a stará se také o prodej či marketing.
„Pořád jsme maličká firma, rodinný podnik,“ poukázala Orságová, jejíž kousky jsou k dostání na e-shopu a také v prodejnách v Praze a Brně.
Zatímco jiní by s úspěchy své podnikání rozšiřovali, Petra Orságová zatím křídla rozpínat nechce. A to i kvůli tomu, že začala pomáhat ženám při rozjezdu v podnikání v rámci akceleračních programů v Moravskoslezském kraji.
„Začít podnikat na rodičovské je výzva, ale je to zároveň ideální období to vyzkoušet, protože nemáte co ztratit,“ vzkázala a prozradila, že pokud by se však našel někdo, kdo by do jejího podniku přinesl novou energii, ráda mu ho předá. „La Tulia je krásný projekt. Je to takové mé vymazlené dítě, které si zaslouží, aby se dál rozvíjelo. Já už jej dál neposunu, tohle už není můj příběh, ale třeba by se našel někdo, kdo by křídla roztáhl za mě,“ uzavřela Petra Orságová.