Článek
Nizozemští návrháři Viktor Horsting a Rudolf Snoeren z módního domu Viktor & Rolf se rozhodli pojmout svoji přehlídku Haute couture v rámci týdne módy opravdu netradičně.
Na molo totiž poslali modelky v objemných romantických šatech, na kterých byly přišity kýčovité slogany, které měly poukázat na expresivní sílu oblečení.
V rámci přehlídky bylo představeno celkem osmnáct modelů, které spojovaly oversized střihy, balonovité rukávy a navrstvená transparentní látka.
Každý model navíc zdobil již zmíněný slogan nebo symbol. Podle designérů měly slogany odrážet druh používaného jazyka na sociálních sítích a vtipné slovní hříčky, které jsou často k vidění na suvenýrech.
Cílem podle nich bylo vyzvat diváky, aby došli k vlastním závěrům.
„Všechny tyto banální slogany, které jsou tak naprosto zřejmé a jasné, odrážejí banalitu na Instagramu a sociálních médiích obecně. Snažili jsme se je proto vyvážit něčím opačným, a to přehnaným, třpytivým a romantickým. Juxtapozice těchto zdánlivě nesouvisejících prvků vede k typickému výrazu surrealistické krásy značky Viktor & Rolf,“ uvedli návrháři pro WWD.
Značka Viktor & Rolf není na avantgardní scéně žádným nováčkem. V roce 2016 módní duo představilo kolekci inspirovanou kubistickými obrazy od Pabla Picassa, rok předtím návrháři poslali na molo modelky oděné v šatech, které připomínaly roztržená malířská plátna s rámy.
Může se vám hodit na Seznamu: