Článek
Z designéra Jana Černého se oficiálně stala značka, z tvorby odchází Janovo příjmení a slovo société odkazuje k tomu, že za kolekcemi už nebude stát jen on, ale celý tým v čele s krejčím Borisem Králem.
Svoji módní show umístil Černý do kulis Pražského hradu. Modelové kráčeli po klikaté cestě, která odkazovala na celý koncept přehlídky, kdy podle starého japonského umění sashiko démoni neumějí chodit v zatáčkách, pouze po rovných cestách.
V pořadí jedenáctá kolekce obrací pozornost ke hledání budoucnosti a s nadsázkou kombinuje spirituální vlivy s materiálními symboly současné západní civilizace. Symbolismus je v jednotlivých částech kolekce důležitý. Ptá se pozorovatelů, povzbuzuje je a nahlodává v otázkách, které možná dnes necháváme stranou veřejné diskuse, ale uvnitř sebe je řešíme neustále. Objevuje se symbol třetího oka, motiv slunce, had či rajské jablko.
Kdo je Jan Černý?
Jan Černý patří již několik let mezi nejzajímavější mladé designéry na poli české módy. Díky svému originálnímu pohledu na streetwearovou módu se stal jedním z nejvyhledávanějších návrhářů. Jako jeden z mála měl šanci rozvinout svůj talent také v zahraničí, a to na půlroční stáži v pánském ateliéru módního domu Louis Vuitton v Paříži. Jeho unisexová móda oslovuje nejen širokou veřejnost, ale i celebrity a známé značky, se kterými v uplynulých letech navázal úspěšné spolupráce. Jan také úzce spolupracuje s DJ Nobodylisten, který skládá už několik sezon hudbu k Janovým přehlídkám.
Inspiraci čerpá z nomádského oděvu, beduínských šperků a dalších Evropě vzdálených kultur, obrací se k božstvu, ať už v podobě rozdílných náboženství, sekt, anebo závislosti na jejich materiálních náhražkách, objektech, zvířatech, životním stylu, společenských autoritách nebo spirituálních kolektivech.
Designérem nové české olympijské kolekce se stal Jan Černý
Jan Černý s týmem použil materiály jako termoreaktivní nylon, který při kontaktu s lidským tělem mění barvu na bledě modrou, nebo aluminiové plátno, třívrstvý materiál, kde je mezi dvěma bavlněnými plátny umístěna vrstva aluminia. Materiál potom drží tvar tak, jak ho lidská ruka vytvaruje.
V kolekci se objevily lehké pláště z nylonu, denimové kousky a hedvábné košile s potiskem rozostřených nebeských bran, jejichž tisky vygenerovaly AI ve stylu starověkého Egypta, evropské renesance a starověkého Japonska. Nechyběl ani pro Černého typický tailoring - obleky, tentokrát extrémně očištěné do zcela minimalistických forem.
Na kolekci spolupracoval Černý se šperkařem Ondřejem Stárou a sklářem Lukášem Novákem, který vytvořil skleněné objekty, jež modelové na show nesli v rukou. Jednotlivé modely byly doplněné o boty značky Prestige, návrhář také již tradičně do kolekce zakomponoval krystaly firmy Preciosa.