Článek
Na zrekonstruovaném úseku zdi 88 modelek předvádělo pestrou směsici kožešin a hedvábí, doplněnou pásky s přezkami a značkovými kabelkami značky Fendi. Velký úspěch sklidily šaty do půl lýtek v jasných i tlumených barvách, oblečené přes šortky, doplněné střevíčky s kulatými špičkami a jehlovými podpatky s páskem kolem kotníků.
Lesku módní přehlídce dodaly nejrůznější celebrity včetně čínské filmové hvězdy Čang C'-i, představitelky hlavní dívčí role v oscarovém snímku Tygr a drak (Crouching Tiger, Hidden Dragon).
"Na této kolekci jsme tvrdě pracovali celý rok," řekla agentuře Reuters návrhářka Siliva Fendiová. "Kam se vydáme příště? Možná na Měsíc, proč ne? Mám pocit, jako bychom uspěli v něčem, co bylo pouhým snem."
Čína začíná být zajímavým trhem i pro luxusní značky
O Čínu projevují ve stále větší míře zájem světové módní salony, usilující o proniknutí na trh v zemi s prosperující ekonomikou. Díky ní spotřebitelé bohatnou a začínají toužit po luxusu.
Velká čínská zeď, která se začala budovat v roce 221 před začátkem letopočtu za vlády dynastie Čchin na ochranu před nájezdníky, je od roku 1987 zařazena na seznam památek světového kulturního dědictví Organizace spojených národů pro výchovu, vědu a kulturu (UNESCO). Táhne se Čínou v délce více než 6400 kilometrů a ročně ji navštíví asi deset miliónů lidí.