Článek
Paní móda je jako v podstatě každá žena nejen vrtkavá a rozmarná, ale také trochu nostalgická. A tak se nelze divit, že oprašuje i kdysi oblíbené pokrývky hlavy. Zvlášť když se jejich propagace víceméně nevědomky ujali populární rappeři, zpěváci a herci, kteří obvykle představují předvoj v nastupujících módních trendech.
Téměř klobouková horečka vypukla, jak jinak, v Mekce designérů, v Paříži. Touze zdejších mužů a mladíků okamžitě vyšly vstříc nejen oděvní řetězce, které zaplnily regály právě tímto produktem. O slovo se takříkajíc z hlubin věků přihlásil i tradiční výrobce opět nezbytných pánských doplňků, renomovaný kloboučník Motsch.
"Zejména mladí lidé," říká Philippe Moulins-Martin, vrchní střihač této firmy, "však nechápou klobouk jako užitečný předmět sloužící k ochraně proti slunci nebo dešti, ale považují ho za čistě módní záležitost."
Kabelka neznamená zženštilost
Na rozdíl od Paříže zachvátila Madrid a další španělská města záliba v pánských kabelkách. Není sice jasné, zda je to pouze kvůli snaze být v módě "in", nebo kvůli tomu, že pánové tvorstva přišli na jejich nespornou praktičnost a užitečnost. Pochvalují si je však čerství majitelé, kterým se nelíbilo, že velké peněženky jim dělaly boule na kalhotách nebo sakách, výhrady k novému druhu doplňků mají společensky nejistí a málo sebejistí muži, jimž se zdají příliš zženštilé.
Pragmatičtí a sebevědomí příslušníci silnějšího pohlaví vítají širokou nabídku, z níž si mohou vybírat. Mohou volit mezi kabelkami ve velikost portmonky, jež se hodí třeba na procházku, nebo v knižním formátu, již využijí v běžném pracovním dnu. Mohou si je také dopřát v pestřejším nebo konzervativnějším provedení.