Hlavní obsah

Muži se při nakupování chovají jako lovci, ženy jako sběračky

Ann Arbor

Geny lovců a sběračů po našich předcích neskryjeme ani v moderní společnosti. Podle psychologů z Michiganu se totiž stále chováme jako pravěcí obyvatelé této planety. Pozná se to dokonale při nakupování. Muži při něm jednají jako lovci, zatímco ženy jako sběračky. A to je také důvodem, proč si mezi regály obchodů tak málo rozumějí a vzájemně se stresují.

Foto: Profimedia.cz

Muži chtějí mít nákupy co nejdříve za sebou, ženy si je rády užívají

Článek

Muži projevují pud lovce a do obchodu vtrhnou, kupují si svou předem vytipovanou věc, rychle ji seberou, zaplatí a utíkají ven. Je to jako při lovu, kdy číhají na svou kořist, pak se jí zmocní a z místa činu rychle běží ke své jeskyni, kde kořist v klidu a bezpečí zpracují.

Ženy na druhou stranu studují pečlivě texturu, barvu, materiál a také cenu. Chodí mezi regály a hledají vše, co by se mohlo hodit. Je to jako při chůzi po louce či lesem a sběru produktů přírody. A zatímco pravěké ženy dobře věděly, kdy co zraje a kam na to jít, dnešní ženy dobře vědí, kde co nakoupit a kdy přijdou výhodné slevy.

„V pravěkých časech bylo velmi důležité dopravit domů maso co nejrychleji, takže muži dnes dělají to samé při nakupování, mají vyhlídnutou specifickou věc a chtějí ji co nejrychleji dostat domů,“ tvrdí doktor Daniel Kruger z University of Michigan.

Ne všechny ženy a ne všichni muži jednají stejně. Ovšem jak doktor Kruger praví, většina mužů a většina žen do tohoto modelu zapadá.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám