Článek
Ženy by se chtěly oblékat jako Kate, manželka britského prince Williama, českým mužům nejvíc imponuje styl herce George Clooneyho. Zjistila to ve svém průzkumu společnost Tesco.
V žebříčku módních ikon se do nejobdivovanější trojice dostala i jedna Češka a jeden Čech. Když už se tuzemským parádnicím nepodaří podobat vévodkyni z Cambridge, chtějí vypadat jako Simona Krainová.
Třetí podle Češek nejlépe oblékaná žena je pak Viktoria Beckhamová. Její manžel David je druhým nejoblíbenějším módním vzorem pro naše muže.
Obdivujeme Marka Ebena
Z tuzemských hvězd je nejvíc obdivovaný styl moderátora Marka Ebena. Slovenští muži to mají stejně, až na třetí místo, které u našich východních sousedů obsadil herec Tomáš Maštalír.
Jako nejlépe oblékanou Slovenku vidí na druhém místě, hned za britskou módní ikonou z královské rodiny, Andreu Verešovou. S Viktorií Beckhamovou se o třetí místo dělí moderátorka Adéla Banášová.
Průzkum si nechala společnost Tesco mezi českými a slovenskými zákazníky udělat v červenci. Týkal se módy, preferencí látek, barev a cen, jež jsou ochotni v létě utratit za sezónní kousky.
„Průzkum ukázal, že polovina z nás využívá letní kousky po dvě až tři sezóny. Téměř třetina Čechů a Slováků obměňuje svůj šatník častěji a nové letní oblečení si pořizuje každý rok. Nejběžnější částka, kterou za oblečení v letní sezóně utratíme, se u čtyřiceti procent Čechů pohybuje mezi 1500 a 3000 korunami a mezi 50 a 100 eury u téměř stejného počtu Slováků,“ řekl mluvčí společnosti Tesco Václav Koukolíček.
Jsme konzervativní a ostýchaví
„Nejčastěji zákazníci sahají po zlevněném zboží: Češi v 66 procentech, Slováci v 60 procentech, téměř čtvrtina dotázaných dokonce nakupuje výhradně oblečení ve slevě. Co se preferencí použitého materiálu týká, tak jednoznačně vítězí bavlna, a to hned u 92 procent nakupujících,“ dodal mluvčí.
Češi jsou, pokud jde o módu, značně konzervativní a ostýchaví. Když se u nás před pár lety prováděl na ulicích průzkum v rámci módní show Elle Style Awards, necelá polovina dotázaných (48 procent) odpověděla, že pro ně móda důležitá je, ale dalších 40 procent otevřeně přiznalo, že módu příliš neřeší.
Fashion odborníci se přesto shodují, že se u nás světové módní trendy začínají prosazovat, sice pomalu a opatrně a spíše ve městech, ale změna je to znatelná.
Létu kralují květy
Nejvíc čerpají čeští zákazníci podle průzkumu inspiraci přímo z výloh obchodů. Na druhém místě jsou letáky a na třetím ostatní lidé a jejich styl oblékání.
Mezi nejprodávanější druhy oblečení letošní letní sezóny patří jednoznačně plavky, letní obuv a šaty, nejvíce s květinovými vzory.
„Naši zákazníci preferují klasické letní barvy, jako je modrá, bílá a červená. Stále větší oblibě se ale těší i oblečení v černé barvě, které se dá skvěle kombinovat s barevnými doplňky či dalšími částmi letního outfitu,“ sdělil Ondřej Horák, marketingový manažer módní značky F.