Článek
Italský módní dům představil svou první kolekci určenou převážně pro muslimské ženy. Značka Dolce & Gabbana je proslavená svými velmi ženskými a sexy modely, které nosí ty nejslavnější celebrity.
Poptávka po muslimské módě rok od roku roste, proto módní řetězec rozšířil svou nabídku o hidžáby a abayasy, volná, na zem spadající roucha. Všechny modely jsou převážně v černých nebo tmavých barvách, doplněny jsou o krajku a místy i o květiny, převážně sedmikrásky a růže, nebo citrusy a puntíky. Všechny tyto motivy se objevují i v nové kolekci na rok 2016.
Prozatím nejsou informace o tom, kolik kousků, za jakou cenu a v jakých zemích bude k dispozici, píše Dailymail.com.

Kolekci prostupují květinové motivy

Modely jsou hojně zdobeny krajkou

Převažuje černá barva
Fascinace Blízkým východem
Nový počin italského módního domu se dočkal velmi pozitivních reakcí od slavných tváří, ale i obyčejných lidí, pro které je móda velkou vášní. Na sociálních sítích lidé kvitují, že je báječné, že se značka rozhodla vytvořit něco pro specifickou skupinu žen.
Už v loňském roce záměr designérského dua vyzradil sám Stefano Gabbana, v rozhovoru pro The National. „Jsem doopravdy fascinován Blízkým východem. Právě jsme dokončili kolekci jím inspirovanou. Je v ní vidět krajka, výšivka i potisky,“ řekl tehdy.

Nechybí ani sněhobílé šaty

Detail krajky na lemu a puntíkovaného šátku

Hidžáby ladí s ostatními doplňky z kolekce pro rok 2016
Arabská kupní síla
Tato kolekce jen potvrzuje fakt, jak velký vliv má v poslední době bohatá muslimská komunita na módní průmysl. Navrhováním podobných oděvů se začínají zabývat ty největší a nejluxusnější značky průmyslu. I z toho je cítit, že vzrůstá kupní síla těchto lidí, kteří se tak stávají velmi důležitým spotřebitelským segmentem.
Zpráva Thomson Reuters ukázala, že muslimové utratili v roce 2013 jen za obuv neuvěřitelných 266 miliard dolarů. Předvídá se, že v roce 2019 už by mohlo jít o částku pohybující se okolo 484 miliard dolarů.
Maloobchodní růst arabského světa v současné době převyšuje i Asii a Rusko.
Zara, Mango, H a další
Kromě značky Dolce & Gabbana představil kolekci zaměřenou na arabské spotřebitele i Tommy Hilfiger, DKNY, Oscar de la Renta. Pozadu nezůstaly ani levné módní řetězce. I Zara a Mango představily speciální kolekce v období svatého měsíce Ramadánu. H do jedné ze svých kampaní obsadila i muslimskou modelku Mariah Idrissiovou oblečenou právě v hidžábu.
Britská designérka Hana Tajima vytvořila kolekci hidžábů, šatů a halenek pro UNIQLO, které se loni prodávaly v online e-shopu a v kamenném obchodě v Singapuru.

Modely zdobí slušivé ornamenty a luxusní provedení

Kolekce obsahuje dlouhé šaty takzvané hidžáby i šátky zakrývající vlasy

Stále není jasné v jakých zemích a za jakou cenu budou modely k dostání