Článek
Italský módní dům představil svou první kolekci určenou převážně pro muslimské ženy. Značka Dolce & Gabbana je proslavená svými velmi ženskými a sexy modely, které nosí ty nejslavnější celebrity.
Poptávka po muslimské módě rok od roku roste, proto módní řetězec rozšířil svou nabídku o hidžáby a abayasy, volná, na zem spadající roucha. Všechny modely jsou převážně v černých nebo tmavých barvách, doplněny jsou o krajku a místy i o květiny, převážně sedmikrásky a růže, nebo citrusy a puntíky. Všechny tyto motivy se objevují i v nové kolekci na rok 2016.
Prozatím nejsou informace o tom, kolik kousků, za jakou cenu a v jakých zemích bude k dispozici, píše Dailymail.com.
Fascinace Blízkým východem
Nový počin italského módního domu se dočkal velmi pozitivních reakcí od slavných tváří, ale i obyčejných lidí, pro které je móda velkou vášní. Na sociálních sítích lidé kvitují, že je báječné, že se značka rozhodla vytvořit něco pro specifickou skupinu žen.
Už v loňském roce záměr designérského dua vyzradil sám Stefano Gabbana, v rozhovoru pro The National. „Jsem doopravdy fascinován Blízkým východem. Právě jsme dokončili kolekci jím inspirovanou. Je v ní vidět krajka, výšivka i potisky,“ řekl tehdy.
Arabská kupní síla
Tato kolekce jen potvrzuje fakt, jak velký vliv má v poslední době bohatá muslimská komunita na módní průmysl. Navrhováním podobných oděvů se začínají zabývat ty největší a nejluxusnější značky průmyslu. I z toho je cítit, že vzrůstá kupní síla těchto lidí, kteří se tak stávají velmi důležitým spotřebitelským segmentem.
Zpráva Thomson Reuters ukázala, že muslimové utratili v roce 2013 jen za obuv neuvěřitelných 266 miliard dolarů. Předvídá se, že v roce 2019 už by mohlo jít o částku pohybující se okolo 484 miliard dolarů.
Maloobchodní růst arabského světa v současné době převyšuje i Asii a Rusko.
Zara, Mango, H a další
Kromě značky Dolce & Gabbana představil kolekci zaměřenou na arabské spotřebitele i Tommy Hilfiger, DKNY, Oscar de la Renta. Pozadu nezůstaly ani levné módní řetězce. I Zara a Mango představily speciální kolekce v období svatého měsíce Ramadánu. H do jedné ze svých kampaní obsadila i muslimskou modelku Mariah Idrissiovou oblečenou právě v hidžábu.
Britská designérka Hana Tajima vytvořila kolekci hidžábů, šatů a halenek pro UNIQLO, které se loni prodávaly v online e-shopu a v kamenném obchodě v Singapuru.