Hlavní obsah

Luxus přeje diamantům

Čím dál více lidí u nás utrácí za velmi luxusní originální věci. Potvrzují to i návrháři, kterým každým rokem narůstá poptávka po luxusní garderobě. Na výrobu svých modelů používají velmi kvalitní materiály a také diamanty či brilianty.

Článek

"Česká společnost dokáže skutečný luxus ocenit. Mnoho lidí se již zajímá o originální módu. Navíc ani diamanty či brilianty nejsou tak zcela nedostupné," říká návrhářka Jiřina Tauchmanová.

Nejčastěji se podle ní v Česku diamanty využívají při aplikaci na oděv ve formě brože. Neslouží pak jen pro jednu příležitost, ale může se použít i na klopu společenského saka, nebo na šaty. Vybroušené kameny se našívají také přímo na oděv, nebo se nosí ve sponách do vlasů. U mužů jsou pak populární manžetové knoflíčky zdobené diamanty.

Jako jeden z prvních módních tvůrců na domácím trhu se Tauchmanová spojila s výrobcem diamantů. "Diamantový šperk je žádaný zejména ve spojení s večerními šaty. Je vhodný, když se jde třeba do Vídně do opery," popsala požadavky svých klientů.

Upozornila zároveň, že doplněk může oděvu výrazně pomoci, ale také ho poškodit. Musí se totiž přihlížet k typu osobnosti. "Měli bychom dobře ladit. Pro takzvaný podzimní typ je vhodnější žluté zlato. Pro letní typ je pak lepší diamant ve spojení s bílým zlatem, případně patinou," míní.

Vhodně zvolený drahokam dokáže zvýraznit jednoduchý model

"Mnoho žen si v Česku zvyklo na černé koktejlky nebo černé dlouhé šaty. Svůj šatník tak mnohdy řeší z nedostatku času. Černá však ne všem sluší a navíc je hodně smutná. Oživit ji pak může diamant, ale také šperk jakékoli barvy."

Zájem Čechů o luxus potvrzuje také David Franke ze společnosti na výrobu diamantů. Lidé zkusili různé formy investování. Ne vždy to bylo úspěšné. Diamant s sebou nese tradici, konzervativnost i uchovávání peněz.

Podle něj Češi nakupují diamanty zejména pro významné slavnostní příležitosti jako je narození dítěte, promoce, svatby nebo Vánoce. Stále však tato tradice není tak obvyklá jako ve vyspělých západních zemích.

Za cíl si výrobci diamantů kladou "oslovit milence i investory". "Diamant se může snadněji prodat, snadněji než dům nebo auto. Může se také zálohovat, nebo dát do komise," tvrdí Franke. Češi však podle něj z velké většiny o možnostech investice do volného kamene neví. "I ve šperku je to však dobrá investice."

Související témata:

Související články

Luxusní prádlo dokáže s tělem zázraky

O ženě, o její náladě, o barvě pleti i stylu je prý moderní luxusní prádlo. Rafinovaně střižené a dokonale vytvarované je mnohdy víc než oděv, pod kterým...

Dovolená pro náročné: Nic není nemožné

Chcete léto místo na chatě v houpací síti strávit potápěním se se žralokem, cestou luxusním vlakem napříč Indií, či na stadionu světového fotbalového klubu?...

Výběr článků

Načítám