Článek
Logománie v módě označuje fenomén, kdy jsou loga a značkové symboly zřetelně zobrazeny na oděvech, doplňcích a obuvi. Tento trend zdůrazňuje značku, ať už prostřednictvím velkých, nápadných log, nebo opakujícího se designu, který tvoří vzor.
Největší slávu zažila loga v 80. a 90. letech. Právě tehdy se zrodila móda určená na fyzickou aktivitu a zejména fitness. Výrobci sportovního oblečení rádi využívali potenciál zisku nových klientů díky výraznému logu.
K trendu logománie v 80. letech přispěl i vzrůstající konzumní způsob života a ekonomický boom ve Spojených státech amerických. Právě tehdy vznikl pojem generace yuppie, označení pro mladé Američany zaměřené na kariéru a luxus. V té době bylo v módě zdůrazňovat majetek, který měl odrážet vysoké sociální postavení. Právě tento trend se projevil i v odívání. Nejjednodušší bylo demonstrovat svébytné pojetí luxusu prostřednictvím módy, kde je jasně viditelné logo známé značky.
Návrhář Jan Černý představuje novou značku i kolekci
Letos se nosí zejména vzorované logované kousky. Vybírat můžete mezi teplákovými soupravami, svetry, ale i kabáty. Skvěle vypadají výrazné kabelky s logy, které nejlépe vyniknou v kombinaci s jednoduchým elegantním outfitem. Stejnou službu udělají i vzorované lodičky nebo třeba sluneční brýle. Elegantní zimní kabát zase můžete ozvláštnit stylovou šálou s propletenými logy vaší oblíbené módní značky.
Sexy kolekce značky Dolce & Gabbana odhaluje trendy pro příští rok
Může se vám hodit na Zboží.cz: Dámské sukně, Dámské svetry, Dámské oblečení