Článek
Snaha o rehabilitaci společnosti Dolce & Gabbana je více než patrná. Před několika lety bylo návrhářské duo, které tvoří Domenico Dolce a Stefano Gabbana, kritizováno za rasistickou reklamní kampaň, která zobrazovala asijskou modelku, jak se snaží jíst italské pokrmy hůlkami.
„Je to pro tebe moc velké?” ptá se v reklamě mužský hlas v pozadí, když se modelce nedaří hůlkami zvednout obří italskou trubičku cannoli. Spot vyvolal na sociálních sítích lavinu negativních reakcí.
Podle některých reklama D zobrazuje západní stereotyp čínských turistů, kteří cestují s hůlkami a mají problém jíst západní kuchyni, napsala agentura Bloomberg.
Dolce & Gabbana pobouřila Číňany modelkou s hůlkami
Stefano Gabbana navíc údajně napsal modelce Michele Tranovové do soukromých zpráv, že „Čína je ignorantská špinavá smradlavá mafie”. Později se hájil slovy, že výrok nenapsal on.
Značka byla poté nucena zrušit v Šanghaji svoji velkolepou módní show, protože se většina tamějších osobností rozhodla svoji účast odřeknout. Podle listu China’s People’s Daily o zrušení přehlídky rozhodly čínské úřady a firmu varovaly: „Pokud někdo nechce porozumět Číně, přijde o čínský trh a zisky z jeho růstu“.
Nyní se značka snaží dělat vše proto, aby si svoji pověst napravila. Hlavním důvodem je podle Bloombergu to, že Čína je velmi důležitý trh pro luxusní značky jako D, Dior a podobné. Podle odhadů tzv. Říše středu tvoří až třetinu světových příjmů tohoto oboru.
Značka se například v letošním roce rozhodla vzdát používání pravých kožešin ve svých kolekcích. O kroku informovala ve společném prohlášení s organizací Humane Society International (HSI), jež se zabývá ochranou práv zvířat.
Dalším odvážným krokem byla svatba televizní osobnosti Kourtney Kardashianové a amerického hudebníka Travise Barkera, která proběhla minulý týden v italském Portofinu a jež se celá nesla v režii Dolce & Gabbana.
Módní dům totiž oblékl nejen novomanžele, ale také svatebčany. Fotky ze svatby pak s příslušným označením byly k vidění doslova všude.
Zaměstnanci značky byli navíc posláni do resortu, kde se svatba konala, pár dnů předem, aby dohlédli na to, aby bylo vše perfektní a značka byla co nejvíce vidět. Nechyběly proto ani stylové značkové dekorace, zejména povlečení a polštáře D, které zdobily i loďky, na kterých přijížděli hosté.
Zakladatelé módního domu podle listu The Daily Mail popřeli, že by se s rodinou dohodli na exkluzivní sponzorské smlouvě, jejich mluvčí uvedl, že pouze „hostili tuto šťastnou událost”.
Pravdou ale je, že hostování svatby a italské dovolené rodiny Kardashianů byl propočítaný krok, který má luxusnímu módnímu domu přinést bezplatnou publicitu v hodnotě milionů eur.
Může se vám hodit na Zboží.cz: