Článek
Módní přehlídka se konala ve středu 18. listopadu v pražské Písecké bráně na Hradčanech a byla přístupná i veřejnosti. Originální modely vedle profesionálů předváděli také herci Jan Dolanský a Lenka Vlasáková, kteří se stali zároveň tvářemi kolekce pro nádcházející sezónu nazvanou Comme d´Ishika Fishikawa.
K vytvoření kolekce inspirovalo Išku Fišárkovou zejména její oblíbené Japonsko. Název má podtitul Na jaře smutná a pohrává si nejen s japonskými tvary a barevností, ale i s japonsky znějícím jménem autorky. Návrhy vzbudily pozornost veřejnosti již při výstavě na říjnovém Designbloku.
FOTO: Karolina Zarzycká, Novinky
FOTO: Karolina Zarzycká, Novinky
Iška Fišárková vysvětlila, proč ji inspirovaly geometrické linie: "Linie a členění oděvu spočívá v co nejjednodušších tvarech, jako jsou třeba čtverec, obdélník či kruh. Podle ní Japonci používají na rozdíl od Evropanů po tisíciletí stejné formy a mění jenom materiály. A tak má tamní oblečení přes všechny inovace stále svůj tradiční výraz. V mé kolekci určují barvy především náladu."
Melancholická nálada i osvětlení přehlídky
Módní přehlídka dýchala melancholickou atmosférou, se kterou byly spjaty i hudba, osvětlení a choreografie. Fišárková také vysvětlila, proč se kolekce nazývá Na jaře smutná: "Když jsem začala vytvářet první návrhy, byla jsem právě smutná, i když jaro by mělo být spíše veselé." Nálada také ovlivnila náladu přehlídky.
"Hledám na základě jednoduchého tvaru další možnosti. Například ze čtverce, který má jen jeden otvor, můžete mít kombinézu," vysvětlila návrhářka. Součástí kolekce jsou i speciální instruktážní trička. "Když si na sebe vezmete třeba kruh, nevíte, jak ho obléci. Právě proto vznikla tato trička, na nichž budou návody. Navíc každý model se dá použít na více způsobů."
Iška Fišárková také Novinkám objasnila jednoduchost nápadu kabelek ve tvaru psaníček: "Kabelky-psaníčka nejsou ničím jiným než origami, opět jsem se nechala inspirovat Japonskem."
Na podotknutí, že některé modely by asi plnoštíhlým dámám neslušely, návrhářka opáčila: "Neznamená to však, že na plnoštíhlé zapomínám. Zařadila jsem do kolekce vzdušné zavinovací modely, které budou slušet opravdu každé ženě."
Kromě příprav na velké zahraniční i domácí módní události se návrhářka věnuje také zakázkám. Jejími klienty v salonu navazujícím na tradice první republiky jsou především nároční zákazníci požadující osobitost návrhu i perfektní provedení. Patří mezi ně například obchodníci, ale také umělci, jako jsou Jan Dolanský a Lenka Vlasáková.
Iška Fišárková
Třikrát získala titul Výtvarník sezóny. Její tvorbu označují odborníci za osobitou a charakteristickou svojí oduševnělou elegancí. Modely čerpají z autorčiny originality a jsou charakteristické špičkovým řemeslným provedením.
Návrhářka vytváří dámské i pánské modely, její specialitou je chic oblečení pro muže a snaží se vždy oblečení přizpůsobit osobnosti toho, kdo je bude nosit.
Návrhářka vytváří dámské i pánské modely, její specialitou je chic oblečení pro muže a snaží se vždy oblečení přizpůsobit osobnosti toho, kdo je bude nosit.
Návrhářka vytváří dámské i pánské modely, její specialitou je chic oblečení pro muže a snaží se vždy oblečení přizpůsobit osobnosti toho, kdo je bude nosit. V roce 1994 se na módní scéně poprvé objevila značka Išky Fišárkové MaxFred pojmenovaná podle jejích synů Maxmiliána a Bedřicha. Návrhářku nejprve proslavily hlavně její originální pánské košile.
Návrhářka vytváří dámské i pánské modely, její specialitou je chic oblečení pro muže a snaží se vždy oblečení přizpůsobit osobnosti toho, kdo je bude nosit. V roce 1994 se na módní scéně poprvé objevila značka Išky Fišárkové MaxFred pojmenovaná podle jejích synů Maxmiliána a Bedřicha. Návrhářku nejprve proslavily hlavně její originální pánské košile.
Proslulé nápadité kolekce brzy dosáhly věhlasu. Stále si zachovává svoji jedinečnost a osobitost a nepodléhá momentálním módním trendům. A když vytváří oděv pro konkrétního člověka, vždycky usiluje o to, aby prezentovala jeho osobnost, aby se oblečení stalo jeho součástí a zvýraznilo na něm to nejlepší, co v něm je. V takovém oděvu se podle návrhářky jeho nositeli zvýší sebevědomí a může jej pozitivně motivovat.