Článek
Jednačtyřicetiletá Katie Sturinová se začala věnovat otázce inkluze v módním světě již v roce 2015, kdy by člověk modelku normální postavy na molech známých módních návrhářů těžko pohledal.
Nelíbilo se jí, že ženy plnějších postav jsou v módním průmyslu diskriminované a nemyslí se na jejich potřeby. Přes své sociální sítě se proto rozhodla šířit obsah, kde pravidelně ukazuje, že číslo na cedulce je to poslední, o co by se lidé měli zajímat.
O modelky s Downovým syndromem roste zájem
Mezi nejoblíbenější příspěvky patří její napodobování stylu slavných osobností, prostřednictvím kterých dokazuje, že hvězdný styl sluší všem bez ohledu na velikost i věk.
Přehlídku značky Valentino ovládly ženy plnějších tvarů
„Chci inspirovat všechny k tomu, aby se módou bavili a více riskovali s trendy, o kterých jim bylo řečeno, že je nesmějí nosit s ohledem na jejich velikost. Mluvím zejména o zkrácených topech a velkých potiscích. Móda je pro každého - neměli bychom se řídit pravidly, kterými jsme byli doposud živeni společností nebo médii. Chci lidem umožnit přemýšlet mimo rámec jejich osobního stylu a experimentovat s módou,“ řekla Katie Sturinová pro Buzzfeed.
Svým přístupem oslovila velké množství lidí. Jen na Instagramu ji sleduje téměř 800 tisíc lidí. Tento zájem nemohou ignorovat ani velké značky, a proto se svět módy začíná otřásat v základech.
Zatímco minulosti vládla hegemonie modelek velikosti nula, dnes je trendem zařazovat do přehlídek alespoň jednu nebo dvě modelky „plus size“ velikostí či ženy starší, než jsou klasické modelky. Příkladem může být značka Valentino či oblíbená česká značka Chatty.