Článek
"Náročné zpracování kvalitních materiálů a dokonalé střihy jsou předností této značky. Extravagance k nim rozhodně nepatří," říká majitelka pražského butiku Lenka Vejvalková, která luxusní italskou módu začala do Česka dovážet v roce 1995. Její obchod v Celetné ulici prý vzbudil výrazný rozruch.
"Tehdy z toho všichni byli v šoku. Chodili se k nám do prodejny dívat na ceny a nevěřili tomu, že jeden kus oblečení může stát třicet tisíc. I když už v tom pětadevadesátém měli někteří lidé velké peníze, nebyli zvyklí je utrácet za oblečení. Pamatuju si, jak v údivu obraceli cenovky a měli na tvářích až pohoršené výrazy," vyprávěla Vejvalková.
V Česku kdysi tuto značku propagovali Dejdar s Partyšovou
Svou první módní kolekci představil italský návrhář Gianni Versace 28. března 1978 v Miláně. Jméno značky, která oblékala hollywoodské celebrity, princeznu Dianu nebo zpěvačku Madonnu, v Česku prosazovali herec Martin Dejdar nebo moderátorka Gabriela Partyšová. "Mám krásný dům za Prahou, velký byt v Pařížské ulici, jezdím v porschi, nosím šaty od Versace...," vyjmenovala před časem své hmotné statky Partyšová.
Dejdar se pak chlubil košilí od Versaceho a na veřejnosti se objevoval v saku s dalmatiním vzorem. Divoké medúzy a meandry, které byly příznačné pro tuto značku, však prý není to, co zákazníky přitahuje. Většina současného oblečení je podle Vejvalkové decentní a zákazníci je oceňují zejména díky kvalitě.
"Z dámské módy je největší zájem o šaty, svetry, sukně a kabelky a z pánské se nejlépe prodávají košile, bundy a džíny," uvedla Vejvalková.
Podle znalců si již Češi zvykli na to, že luxusní zboží není jen o penězích. "Byl to možná určitý symbol movitých lidí. Tato móda je ale také o kreativitě, osobním šarmu i šmrncu. Jsou tam úžasné materiály i krejčovské zpracování.