Článek
Nejnovější francouzská filmová verze dobrodružné klasiky Alexandra Dumase má hned dva díly. Jeden nese podtitul D’Artagnan, druhý Milady a oba snímky mají ambice zařadit se mezi nejlepší adaptace Tří mušketýrů vůbec.
Režisér Martin Bourboulon prozradil: „Osm měsíců jsme natáčeli po celé Francii, vybrali jsme ta nejkrásnější místa. Jen namátkou to byl palác Louvre, Invalidovna, zámek Fontainebleau nebo citadela Saint-Malo. Naším hlavním záměrem bylo odlišit se od současných velkých produkcí, které sázejí na počítačové efekty a natáčení v uzavřených studiích. Základem byl však důraz na příběh oblíbených hrdinů i antihrdinů, které ztvárnili špičkoví současní herci.“
Nechybějí politické intriky, svižná akce a bohaté kulisy a kostýmy. Ve snímcích se objeví na devět tisíc komparzistů a 650 koní. Co se týče ústředních charakterů, představí se i první černý mušketýr Hannibal, který byl vytvořen podle skutečné postavy.
RECENZE: Nové verzi Tří mušketýrů vévodí Vincent Cassel jako Athos
Ve skvostném mezinárodním obsazení pak vynikají francouzské hvězdy Vincent Cassel v roli Athose a Eva Greenová, která ztělesňuje zlou, uhrančivou, svůdnou a manipulativní Milady.
Vše, co dělám, dělám pro slávu Francie
V rozhovoru pro francouzský magazín Premiere Eva Greenová vysvětlovala, proč si Milady zahrála ráda, i když se podle ní tato postava od té z Dumasova románu dosti odlišuje.
Milady neustále zrazuje. Proč se stala touto necitlivou, ďábelskou a bezskrupulózní femme fatale?
„Milady má poruchu osobnosti, neustále zrazuje. Filmy nám ale umožňují lépe pochopit proč. Je na vině nějaká rána z milostného vztahu, která v ní budí nehynoucí touhu pomstít se mužům? Co předcházelo tomu, než se stala touto necitlivou, ďábelskou a bezskrupulózní femme fatale? Skvělý scénář nabízí v tomto ohledu odpovědi, které v Dumasových mušketýrech nenajdeme. A právě to mě přimělo se do ní převtělit,“ prohlásila herečka.
Díky nové dějové linii je z Milady i mnohem větší bojovnice. Procestovala mnoho zemí, zejména v Asii. Tvůrce pro ni vytvořil skutečné bojové scény, ve kterých vypadá silnější než ostatní. Jsou blízké tomu, co můžeme sledovat například u hrdinek v dobrodružném čínském dramatu Tygr a drak (2000).
„Proto jsem roli svůdné špionky kardinála Richelieua nemohla odmítnout. A navíc všechno to, co jako Milady dělám, dělám pro slávu Francie,“ dodává s úsměvem Eva Greenová.
Ve stopách matky Marlène Jobertové
Ve Třech mušketýrech se objevuje i populární Vincent Cassel, známý hlavně z gangsterek, ale třeba i z Krásky a zvířete. Svěřil se, že čekal celých patnáct let na šanci s Evou pracovat. Na jejich první setkání přišel s fotkou svého otce Jeana-Pierra Cassela a matky Evy Greenové Marlène Jobertové – oba byli ve Francii v šedesátých letech velkými filmovými hvězdami.
„Hodně jsem o hraní s Evou stál, přišlo mi zajímavé, že díky rodičům máme vlastně společnou minulost. Můj otec už zemřel, ale Evina matka stále žije. Bylo by pro ni zábavné vidět, že teď spolu pracujeme my. To, myslím, Evu dostalo,“ řekl Cassel.
Poprvé se potkali při natáčení seriálu Spojka pro Apple TV+, ve kterém hrají agenty a bývalé milence. Šestidílný romantický špionážní thriller měl premiéru letos v únoru. Sama Eva Greenová k tomu říká: „Vincent má šílenou energii, která je nakažlivá. Je také velmi vtipný. Jako herec se nebere vážně. Díky tomu se i vy dostanete ze své komfortní zóny, což miluji.“
Svou filmovou kariéru odstartovala hned složitými rolemi. V kultovním snímku Snílci (2003) ztvárnila volnomyšlenkářskou revolucionářku a od té doby zahrála desítky dalších podobně impozantních žen.
Například Sybillu, královnu Jeruzaléma v Království nebeském (2005), záhadnou Vesper Lyndovou v bondovce Casino Royale (2006), démonickou čarodějnici ve Zlatém kompasu (2007), vražednou lesbickou učitelku v dramatu Trhliny (2009) či Rebeccu v romantické sci-fi Lůno (2010).
Kdo ji viděl hrát, už na ni nezapomene
V seriálu Camelot (2011) pak pokračovala zlou Morganou a v Temných stínech (2012) o upírech zase čarodějkou. Za femme fatale byla i v pokračování kultovního thrilleru Sin City: Žena, pro kterou bych vraždil (2014), ve fantasy 300: Vzestup říše (2014) si zahrála krvežíznivou bojovnici.
V titulní roli se objevila v hororovém Sirotčinci slečny Peregrinové pro podivné děti (2016) a jako tajemnou přítelkyni ji do svého mysteriózního dramatu Podle skutečné události (2017) obsadil Roman Polanski.
Marion Cotillardová: Musíme se neustále učit respektu ke všemu, co je na Zemi živé
Říká se, že kdo jednou viděl hrát tuto netypickou krásku s porcelánovou pletí, havraními vlasy, výrazným líčením a tajemným výrazem, už na ni nezapomene. O herecké schopnosti dcery švédského dentisty Waltera Greena a francouzské herečky z Alžíru Marlène Jobertové projevuje zájem stále více tvůrců.
Velkou výhodou Evy je její znalost jazyků. Odmalička vyrůstala ve dvojjazyčném prostředí a v rodné Paříži, než šla studovat drama, chodila do americké školy.
Vysoký kredit má jak u kolegů, tak režisérů. Už slavný režisér Bernardo Bertolucci se po skončení natáčení Snílků nechal slyšet, že Eva kolem sebe „vytváří hustý erotický opar“ a v těch nejkrizovějších momentech dokáže dát filmu druhý dech.
Obdivně o ní mluvil i Daniel Craig, který s ní hrál ve špičkové bondovce Casino Royale: „Je jednou z nové generace bondgirls, které jsou natolik silné, že se dokonalému špionovi nebojí postavit. Eva je prostě velká herečka.“
Je zábavné nebýt sama sebou
Na hraní Eva zbožňuje, že jí umožňuje být naprostým opakem toho, čím je ve skutečnosti.
„Nemám nic společného se svými bláznivými postavami. Jsem velice tichá, až nudná. Nikdy jsem často nestřídala partnery a ve dvaačtyřiceti jsem stále svobodná. Myslím si, že hraní je spíš touha hrát si na někoho, neberu ho příliš vážně. Je prostě zábavné nebýt sama sebou. Být sama sebou je totiž nesmírně nudné,“ směje se.