Článek
Z důvodu protiepidemických nařízení zaměnil Dior tradiční módní přehlídku na molu za její online verzi v prostorách romantického zámku.
Kolekce s názvem Disturbing Beauty (Znepokojující krása) byla plná oslnivých modelů s nádechem tajemna. Nechyběly tylové šaty v princeznovském stylu, kožené šaty s balonovými rukávy ani sametové kabáty ve stylu Červené Karkulky.
Dále pak kalhoty ozvláštněné zlatou nití, brokátový overal či kabátek v leopardím vzoru, který poprvé představil zakladatel značky Christian Dior v roce 1947. Na luxusních kabelkách nechyběl vzor cannage, který je pro značku typický.
Hlavní návrhářka značky Dior Maria Grazia Chiuriová se snažila do modelů vtisknout feministický postoj.
„Nejsem posedlá myšlenkou princezen. Každá žena chce hrát jinou postavu a jinak se oblékat. Některá chce být na chvíli vojákem a jindy princeznou. Všechny tyto ženy ale v mých očích nečekají na prince. Jdou do světa, aby se realizovaly samy. Myslím, že jsme lepší, když si budujeme život samy a nečekáme na někoho, kdo nám pomůže,“ vysvětluje Chiuriová pro agenturu Reuters.
Kromě samotné přehlídky mohli diváci obdivovat i nejslavnější prostory ve Versailles v době, kdy francouzské kulturní instituce zůstávají pro veřejnost uzavřeny. K dotvoření pohádkové atmosféry byla do přepychového sálu navíc umístěna zrcadla pokrytá voskem s pichlavými ostny od italské umělkyně Silvie Giambroneové.