Článek
Spojení baroka a Alenky v Říši divů? Přesně tak vypadala módní přehlídka Terezy Rosalie Kladošové, která v okouzlujícím prostoru s nástropními malbami přivedla své hosty ke slavnostní tabuli.
Během přehlídky, která kulisami i vystupováním modelek připomínala dávné časy ve francouzském Versailles, návrhářka představila za líbivé hudby violoncellistky Terezie Kovalové celkem 15 modelů.
Ty mají podle jejích slov nastartovat dialog mezi ní a budoucími nevěstami, které by chtěly její služby vyzkoušet. Společná konverzace může modely využít jako vodítko pro budoucí vysněné svatební šaty na míru, které stvořila nevěstina fantazie.
Kromě samotné nevěsty mohou ale jednotlivé kusy z kolekce zodpovědně posloužit i ostatním svatebčankám - svědkyním nebo družičkám.
Kolekce je sama o sobě fúzí různých přístupů a záměrně nereflektuje jeden svatební styl. Podle návrhářky svatební den nabízí několik událostí i příležitostí ke změně outfitu.
Na obřad, večírek i první manželskou noc
„Svatební hosty můžete jako nastávající nevěsta přivítat v minimalistických slip dress, cestu k oltáři pak podniknout v nadýchaných šatech pomněnkové barvy, ve kterých budete vypadat jako Alenka v říši divů. První tanec zahájit v diorovské sukni se sexy motorkářskou bundičkou a afterparty protančit v květované minisukni à la Twiggy. První noc v roli novomanželky se zahalit do saténové kapuce a s postupující hlubokou nocí odhalovat tajemství sexy pyžama. Druhý den ráno prožít v pohodlných kalhotách a topu, který si stále uchová v detailu nádech Alenčiných šatů a cestu k oltáři,“ popisuje všechny fáze svatby designérka.
O návrhářce
Tereza Rosalie Kladošová je česká módní a textilní návrhářka, výtvarnice a absolventka Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze.
V roce 2019 získala cenu za nejlepšího módního návrháře na Czech Grand Design Awards, nejprestižnějším ocenění v České republice.
Ve svých návrzích pracuje s fascinací barvami, kombinací vzorů, láskou k domácímu řemeslu a s originálním smyslem pro humor.
Tereza vyrábí svůj vlastní udržitelný materiál ze zbytků merino vlny a všechny potisky a vzory vytváří ve svém studiu.
V kolekci se prolíná několik materiálů včetně ve Francii na míru utkaného žakáru ve třech barvách. Z části ho tvoří bavlna a z části kovové vlákno - je tedy místy průhledný, ale zároveň drží tvar. Nechybí ani několik druhů hedvábí různých struktur a barev.