Hlavní obsah

Boty z ovocných slupek? Značky přecházejí na alternativní materiály

Zapomeňte na kůži nebo koženku. Nejen návrháři, ale také masově oblíbené značky se začínají uchylovat k výrobě z alternativních materiálů. Díky novým technologickým postupům se tak z odpadu v podobě slupek z ovoce stávají boty a z ananasových vláken kabelky.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Když společnost H představila dlouhé kozačky z červené lesklé kůže, asi jen málokoho by napadlo, že se jedná o ekologicky vyrobený kousek. Tato obuv totiž byla vyrobena ze slupek hroznového vína, stonků a semen.

Podobnou strategii zvolila i značka Marici, která přišla s kabelkami vyrobenými z 80 % z vláken ananasových listů.

Růst veganské módy podnítil experimentování a výrobu oblečení nejen ze zastaralého zboží, ale také ze zbytků vinařského a džusového průmyslu.

Foto: archiv firmy H&M

Kozačky vyrobené z odpadu z hroznů.

Při tomto procesu se listy, slupky, stonky a semena suší, melou, chemicky upravují a zpracují do podoby falešné kůže.

„Výhodou tohoto materiálu je, že využívá zdroje, které by jinak byly považovány za odpad,“ říká specialistka na udržitelné materiály Cecilia McNeilová pro Daily Mail.

Místo plastů řepa, rýže nebo kokos, zní ze škodovky

AutoMoto

Na podobné bázi je založen i obchod Luxtra London, který prodává tašky a peněženky vyrobené z ovoce, jako jsou jablka a ananas.

„V současné době jsou náklady na látky s větším množstvím ovocné dužiny a méně plastu neúměrně drahé, ale věřím, že s větším odběrem ceny klesnou. Je ale také potřeba, aby si zákazníci uvědomili, že věci jsou a budou o něco dražší, aby byl zajištěn etický dodavatelský řetězec,“ říká majitelka obchodu Jessica Krugerová.

Může se vám hodit na Seznamu:

Související články

Udržitelnost, pomalá smrt rychlé módy

Sustainability, fast fashion, slow fashion či capsule kolekce. Zní vám to jako zaříkadlo? Pak si pomalu zvykejte. Módní průmysl se začíná měnit. Udržitelnou...

Výběr článků

Načítám