Článek
Olympijské kolekce budí pravidelně pozornost po celém světě. Zatímco ty české si zatím příliš mnoho fanoušků nezískaly, mezi matadory sportovní módy patří tradičně země jako Itálie, Francie či Spojené státy americké.
A i když jsou nástupové kolekce ještě opředeny tajemstvím, závodní dresy už pomalu spatřují světlo světa. Minulý týden zveřejnil Citius Mag mužské a ženské dresy pro americké olympioniky, které poukazovaly na rozdíly mezi těmito dvěma návrhy. Na první pohled je zřejmé, že dámský trikot je až příliš vykrojený v oblasti boků a jeví se tak nejen jako nepraktický, ale také sexistický.
Designérem nové české olympijské kolekce se stal Jan Černý
„Toto je trikot, který má na svědomí patriarchální společnost, která již není vítaná nebo potřebná k tomu, aby upoutala pozornost na ženský sport. Profesionální sportovci by měli být schopni soutěžit, aniž by věnovali mozkovou kapacitu pubickému ochlupení nebo mentální gymnastice, které bude zranitelný kousek vašeho těla vystaven,“ uvedla například na svém instagramovém účtu držitelka rekordu v běhu na 5000 metrů, americká běžkyně a trenérka Lauren Fleshmanová.
Také olympionička Tara Davis-Woodhallová reagovala na svých sociálních sítích slovy: „Počkat, takže mi bude všechno vidět?“
Překážkářka Queen Clayeová, která se účastnila olympiády v roce 2008, se pak obrátila na společnosti, které se zabývají depilací voskem. Ptala se jich, zda by v Paříži nechtěly sponzorovat tým USA.
V reakci na kritiku společnost Nike zdůraznila, že sportovci mají k dispozici téměř 50 různých stylů. „Na akci Nike On Air v Paříži jsme předvedli některé z nových olympijských dresů – ale jelikož jsme pár měsíců od her a pracujeme s omezenými vzorky v omezeném formátu prezentace, nebyly představeny všechny vzhledy a styly,“ uvedl mluvčí Nike.
Společnost uvedla, že se zaměřila na pohodlí žen, jako příklad uvedla zvýšené výstřihy na topech. Nike také nabídne sportovcům na hrách zakázkové krejčovské služby.