Hlavní obsah

Učit děti mluvit o pocitech jim může uškodit

Novinky, Famous
LONDÝN

Děti se na základní škole snaží vyznat v základních emocích, které pociťují a o kterých mluví se svými učitelkami. Pojmenování prožívaného a pociťovaného však podle odborníků z Oxford Brookes University může vést k povzbuzení mentálních poruch. Ačkoli je právě tato výuka koncipována tak, aby jim předcházela.

Článek

Učitelé prvního i druhého stupně během vyučování často narazí na problém emocí a jejich významu. Učí děti pojmům jako jsou empatie, neboli vcítění se, ale také dalším sociálním interakcím. Na druhém stupni by již žáci měli být schopni definovat více než sto slov spojených s určitým pocitem, např. opuštěný, pyšný či příjemný.

Tohle vysvětlování a povídání o lidském cítění má u dětí pomoci vybudovat určitý hodnotový systém a předejít depresím či šikaně. Jenže podle profesorky Kathryn Ecclestoneové uvádění slovníku emocionální zranitelnosti zvyšuje pocity deprese u dětí.

"Vkládání slovníku emocionální zranitelnosti do výuky je jako podpora procítění přesných pocitů deprese a beznaděje, se kterými se předpokládá, že umíme zacházet. Aktivity zaměřené na emocionální pohodu podporují v každém pocit, že musí vyhledat odbornou pomoc," tvrdí Ecclestoneová.

Související články

Dětský strach má velké oči

Na první pohled se strach jeví jako brzda. Ve skutečnosti je naprosto přirozenou a nedílnou součástí vývoje dítěte. Je ale nutné, aby rodiče uměli potomka včas...

Puberta je mnohem složitější pro dívky

Dívky v pubertě trpí depresemi a stresem více než chlapci. Dospívání je složité období, ale pro dívky je horší než pro chlapce. Potvrdili to američtí...

Výběr článků

Načítám