Článek
Pomocí her a moderních technologií je spojováno učivo se zážitkem a tím dochází k propojení neuronů v mozku dítěte, které si právě skrz tento zážitek učivo lépe vybaví.
Navíc dítě potřebuje celou řadu impulsů, a pokud je hra vybavena například i audiostránkou, je pro dítě také lépe uchopitelná. Pokud navíc děti disponují hudebním sluchem, mají lepší audio paměť a i díky intonaci si dovedou lépe pamatovat.
Děti se tak učení a školy přestávají bát, dokonce se na některé hodiny těší a chápou je jako odreagování. Angličtina, zeměpis, přírodopis, hudební výchova nebo dějepis a trochu i literatura – zde všude je možné učit děti hrou.
Bez většího šprtání
Zajímavé jsou zkušenosti pedagogů, kteří běžně využívají hry ve výuce, a to buď pomocí tabletů či interaktivních mluvících knih. Děti podle jejich slov stráví méně času s domácí přípravou na hodiny, zkoušení a písemky a někdy i v případě, že se na hodiny náležitě nepřipraví, jsou schopny si informace vybavit a udržet je v paměti dlouhodobě.
Zdá se tak, že cestou k moderní formě výuky bude právě propojení knih s moderními technologiemi nebo rozšiřování herní složky ve výuce daného předmětu.
Dětští psychologové a oborníci na výuku totiž zejména v posledních letech zaznamenávali stále klesající pozornost a soustředění dětí na výuku. Děti totiž dokázaly udržet pozornost v průměru jen 15 – 20 minut a poté jejich pozornost klesala. Tomu odpovídalo i pamatování si probírané látky – nejvíce si děti pamatovaly právě v době, kdy byla jejich pozornost na nejvyšším stupni a se snižující se pozorností se snižovala i schopnost vybavit si učivo.