Článek
Stačí jednoduchý laický poměr volného času, který současné děti tráví u obrazovek počítačů a tabletů, nebo naopak venku, aby bylo všem hned jasné, že u mnohých technologie jasně vyhrávají.
Jakkoli mohou moderní vymoženosti dětem v mnohém při jejich rozvoji pomoci, existuje i druhá negativní stránka, kterou bohužel stále častěji potvrzují i učitelky a učitelé v mateřských školách.
Podle průzkumu, kterého se zúčastnilo 1000 pracovníků britských mateřských škol, se téměř dvě třetiny z nich přiklánějí k faktu, že právě nejnovější vymoženosti mohou za to, že dětem v mnoha ohledech chybí kreativita a představivost potřebná k řešení mnoha běžných úkonů.
Stále méně často se také učitelé setkávají s tím, že by některé z malých dětí mělo nějakého „imaginárního kamaráda“.
„Jednoduše si myslím, že děti nemají v dnešní době ‚povoleno‘ se nudit. Kdyby měly dostatek času je pro sebe, byly by častěji schopny si najít nějaké kreativní řešení, jak se zabavit, právě například s imaginárním kamarádem,“ tvrdí pro server Independent David Wright, majitel sítě školek Paint Pots Nursery v anglickém Southamptonu.
Jak dodává, velkým negativem dnešní doby je fakt, že děti mají možnost rychle se zabavit právě díky televizi či mobilům. „A to je to, co snižuje jejich schopnost vlastní představivosti, ale i rozvoj jazyka a dalších potřebných věcí,“ dodává.
Nedávná studie univerzity v kanadské Albertě rovněž naznačila, že nadměrný čas trávený u obrazovek může být u dětí spojován s jejich problémy s chováním a celkovou pozorností.