Článek
"Po letech experimentování už mám možnost srovnání. Malé děti jsou otevřené hudbě cizího jazyka. Vnímají ho smysly, celým tělem," koordinátorka projektu Máma, táta a já Silvia Kalapošová. Podle ní je právě proto dobré seznamovat s jakýmkoli cizím jazykem malé děti. V pozdějším věku, ve škole, k němu přistupují spíš z rozumově stránky.
Škola Angel dva roky organizovala takzvané Kluby pro batolata, kam si rodiče chodili s tříletými až šestiletými dětmi hrát v angličtině. Ve dvou skupinkách po šesti dětech a šesti maminkách nebo tatíncích během 45 minut děti tancovaly, zpívaly a malovaly. Rodiče měli přísně zakázáno bavit se mezi sebou o svých starostech. Občas mohli dětem česky poradit, když si nebyly jisté, co po nich lektorka chce. "Nejkrásnější je, když vidíte, že si dítě vezme panenku a začne na ní mluvit anglicky," přibližuje vliv těchto her na batolata Kalapošová.
Pro děti, které projektem prošly, je důležité, aby nezapomněly, co se zábavnou formou naučily, škola jim proto slíbila navazující výuku od první třídy. "Projekt byl úspěšný, máme mnoho zájemců, proto otevřeme další kluby a chceme, aby tato myšlenka zaujala i jiné školy," vysvětlila zástupkyně ředitelky školy Marie Horčičková smysl konference.
Škola projekt z většiny financovala ze zdrojů Evropské komise prostřednictvím agentury Socrates. "V České republice se každý rok podílíme na 15 jazykových programech, tento je ale jedinečný tím, že je pro tak malé děti," uvedla Jitka Schubertová z agentury Socrates.