Článek
Rallye na Kypru bývá přirovnávána svými podmínkami k tureckému a řeckému závodu. Je to tvrdá soutěž v extrémních teplotních podmínkách, vždyť teplota uvnitř vozů může vystoupat až k šedesáti stupňům.
Jiný je však fakt, že rovinek je jako šafránu, rallye je tak nejpomalejším dílem v celém seriálu. Jede se však v malebném a příjemném prostředí, i proto si ji jezdci oblíbili.
Z českého pohledu je tato rallye zajímavá tím, že se na ní naposledy představí Škoda Octavia WRC. Na příští Německé rallye už bude české barvy hájit Fabia WRC.
Škoda brzy nasadí nový vůz | |
DERNIÉRA | Octavia se loučí se světem rallye |
FABIA | O první body v Německu |
Trpělivost - recept na úspěch
Pilot továrního citroënu Colin McRae před startem kyperské soutěže prohlásil: "Sice jsem na Kypru už vyhrál, ale to z dnešního pohledu nic neznamená. Je to sympatická soutěž, dobře organizovaná. Mám však raději pasáže rychlejší a rytmičtější."
Jeho slova potvrdil i jezdec Fordu Markko Märtin, který se před dvěma týdny na Rallye Akropolis radoval z premiérového vítězství: "Je to tady samá zákruta, proto je velmi těžké najít rytmus. Protože je trať pomalá, musíte krotit svou agresivitu. Zdá se vám totiž, že neútočíte dostatečně tvrdě. To se pak může vymstít. Pro dobrý výsledek je důležitá trpělivost," hledal Estonec recept.
McRaeův týmový kolega, zkušený Španěl Carlos Sainz, už má také vítězství z Kypru. Radoval se hned při světové premiéře tohoto podniku. Letos byl čtyřikrát na stupních vítězů ze šesti závodů. Právě on patří k velkým favoritům. "Tenhle závod je výzva. Není to o rychlosti, průměrná rychlost je velmi malá, více proto záleží na umění jezdce," načrtl svůj pohled veterán automobilových soutěží.
Nejtvrdší je druhý den
Soutěž se jede tradičně ve třech etapách s celkovou délkou 1184,53 km, z toho je 341,05 měřených. Celkem je na programu 18 rychlostních zkoušek. Nejtvrdší je druhá etapa s více než 158 měřenými kilometry a osmi erzetami. Třetí etapa je naopak s téměř 83 měřenými kilometry nejkratší.