Článek
Přes deset jezdců totiž skončilo na zemi a německý vítěz se pádu stihl po levé straně vyhnout. "Pak jsem tam měl dost místa. A jsem hlavně rád, že jsem se do toho pádu nezapletl, vypadalo to hodně nepříjemně." Mohl o tom vyprávět kapitán týmu eD"system-ZVVZ Lubor Tesař. V den svých 32. narozenin skončil místo boje o stupně vítězů na zemi. "To jsem si dal dárek... Lehlo to těsně přede mnou a já už neměl kam uhnout," říkal s bolestivou grimasou v obličeji. Celý sedřený, navíc si narazil rameno a prst na ruce. "Doufám, že budu pokračovat dál. Udělám maximum, aby to šlo," dodal zklamaný Tesař.
Aby toho nebylo málo, neméně zkušený Konečný měl 10 km před cílem defekt, a tak bylo týmovým maximem sedmé místo Přecechtěla ve spurtu. V kopcovité etapě se startem v Krnově dostal peloton zabrat. Sedm vrchařských prémií včetně náročného stoupání na Červenohorské sedlo a k tomu psí počasí. Déšť, zima a v horách mlha, že bylo vidět maximálně na dvacet metrů. "Bylo to hodně nepříjemné, hlavně ta zima," konstatoval Luboš Kejval.
Bucháček se ukázal
Českým hrdinou etapy byl však závodník týmu Joko-Velamos Tomáš Bucháček. Jenže ani on nakonec neměl důvod k oslavě. Ve sjezdu z vrchařské prémie do Králíků dojel dvojici polských uprchlíků Wojtase a Krzyweho, drželi si náskok kolem dvou minut, ale přestože se statečně rval, na okruhu v cílovém městě ho peloton převálcoval. Hlavně díky Telekomu, který celou etapu udával tempo hlavního pole. "Vsadil jsem na jednu kartu. Bylo to buď, nebo," řekl Bucháček, který v Joku jezdí druhým rokem. "Cítil jsem se dobře a věřil jsem, že to bude můj den. Ty kopce dobře znám, hodně tady trénuju. Bojoval jsem do konce a i když to nevyšlo, tak jsem rád, že jsem se aspoň ukázal."
V sobotní etapě z Uničova do Opavy triumfoval ve spurtu Hondo. "Tým mi výborně připravil pozici. Dost jsme se ale nadřeli. Bylo to těžší, než jsme čekali," řekl německý rychlík vizáží připomínající věhlasného italského spurtéra Cipolliniho. V celkovém pořadí jsou zatím minimální odstupy, ale v pondělní etapě se už peloton na 99% roztrhá. Je považována za první královskou, na 180 kilometrech z Klodzka do Walbrzychu je hned osm vrchařských prémií.