Hlavní obsah

Vedení týmu spokojeno s testy Fabie WRC

MLADÁ BOLESLAV

Navýsost spokojeno s dosavadními testy vozu Škoda Fabia WRC, nového trumfu pro mistrovství světa v automobilových soutěžích, je vedení týmu Škoda Motorsport.

Foto: archiv města Mikulov
Článek

Přesto nehodlá jeho nasazení do seriálu uspěchat a chce intenzívně pracovat na dalším vývoji. Fabia WRC by měla být podle slov ředitele Petra Kohoutka nasazena do ostré rallye v druhé polovině letošního roku. "Zatím jsme maximálně spokojeni. Auto má velký potenciál, ale musíme na něm ještě hodně pracovat. Musíme zjistit, čeho všeho je schopno," uvedl Kohoutek.

"Určitě nenasadíme vůz do soutěže předtím, než bude stoprocentně připraven," odmítl Kohoutek spekulace některých zahraničních médií, že by si fabia mohla odbýt debut již při Rallye Acropolis. "To je myslím příliš brzy," řekl.

Jezdci u vytržení

Fabia WRC dosud podstoupila testy ve Francii, Itálii a Německu, většinou na hrubé šotolině. Tým v posledních týdnech zahájil testování v Německu také na asfaltu, čemuž sami jezdci přikládají velkou důležitost. Na asfaltu vůz totiž jde méně do smyku a tudíž je hodně rychlý. Piloti jsou prý z nového auta doslova u vytržení.

"Auto splnilo všechna moje očekávání. Jsem rozechvěný, když s ním jezdím," nechal se slyšet jeden z řidičů škodovky Didier Auriol. "Vývoj jde správnou cestou. Od chvíle, kdy jsem se s vozem lépe seznámil, měl jsem z něj dobrý pocit. Je před námi však ještě stále spousta práce. Samozřejmě bych s fabií nastoupil do rallye hned. Musíme však být trpěliví," uvědomil si Francouz.

I druhý jezdec Toni Gardemeister má z chování nového auta na asfaltu dobrý pocit. Najezdil s ním více než 200 kilometrů. "Na fabii bylo po celou dobu stoprocentní spolehnutí," prohlásil. Jediným problémem, který však tým v krátké době vyřešil, byla povolená spona hadice vedení vzduchu k mezichladiči.

"Na asfaltu vůz držel znamenitě. Zatím nevím, kdy bude připraven, moc rád bych s ním jel doma ve Finsku," věřil.

Testování nové fabie a přípravy octavie na Argentinskou rallye se účastní také loňský jezdec Kenneth Eriksson a testovací pilot Matthias Kahle. "Všichni odvádějí fantastický výkon. Náš hlavní inženýr a Toni mají od loňského roku skvělé pracovní vztahy. Didier k tomu navíc přidal svoje zkušenosti. Jejich společné úsilí navíc skvěle podporují Kenneth a Matthias," radoval se Kohoutek.

Výběr článků

Načítám