Článek
Schumacher ztrátu nabral při smyku. Třetího času s téměř sekundovým odstupem dosáhl Němec Nick Heidfeld ze Sauberu.
Vedoucí muž šampionátu Kimi Räikkönen z Finska zajel v mclarenu šestý čas, vítěz předchozí Velké ceny Monaka Juan Pablo Montoya z Kolumbie byl s vozem williams až dvanáctý.
Domácí miláček Jacques Villeneuve z týmu BAR dostal v poslední zatáčce před cílem hodiny, a tak bude jako nejslabší jezdec první části kvalifikace zahajovat sobotní rozhodující boj o postavení na startovním roštu.
M. Schumacher připravuje útok
Smazat čtyřbodovou ztrátu na Räikkönena v průběžném pořadí šampionátu formule 1 a převzít vedení v seriálu chce při kanadské Grand prix obhájce titulu Němec Michael Schumacher s ferrari. Úřadující mistr světa by rád po osmém závodě sezóny viděl Fina z konkurenční stáje West McLaren v celkovém pořadí za sebou.
"Toužím Räikkönena předstihnout, v polovině šampionátu přichází čas ujmout se role lídra. Motivaci mám tudíž obrovskou," pravil pro RTL sebevědomě M. Schumacher. Musí k tomu ale skončit na stupních vítězů a přitom nechat rivala alespoň o dvě příčky zpět. V prvním měřeném tréninku se mu to dařilo, zajel třetí čas a byl o téměř vteřinu rychlejší než Seveřan.
Za poslední tři roky nevyhrál v Kanadě nikdo jiný než sourozenci Schumacherovi, úřadující šampión tu z celkem jedenácti startů vytěžil pět vítězství. Jenže Räikkönen nechce prodat kůži na lacino a rád by se v Montrealu konečně postavil na pódium. "Zatím jsem pokaždé dojel čtvrtý. Letos musím být lepší," tvrdil odhodlaně přes 8. místo v pátečním volném tréninku, po němž odmítl komentovat množící se zprávy, že nasazení nového monopostu McLaren znovu ještě odloží, takže Montreal nebude derniérou loňského vozu.
V triumf doufá i Montoya
Na další triumf myslí také Kolumbijec Juan Pablo Montoya, vítěz předchozího závodu v Monaku, jenž včera jel rychleji než německý šampión. "Celý tým získal v ulicích Monte Carla ohromné sebevědomí. Zvítězili jsme na opravdu obtížné trati, a to se cení. Doufám, že na tento úspěch navážeme i v Montrealu, jde přece také o městský okruh," citoval Eurosport jezdce stále Williams.
Trať na ostrově Notre Dame sice tvoří veřejné vozovky a je proto značně nerovná, na rozdíl od Monaka ale disponuje úseky, na nichž lze dosahovat maximálních rychlostí. Až 322 km/h lze naměřit jezdcům na rovince Casino, na jejímž konci je ostrá šikana, ústící do cílové části a právě ta skýtá nejlepší možnost k předjíždění, neboť se tam brzdí až na stokilometrovou rychlost.
Při pátečním volném tréninku dění na dráze ovlivnil déšť, který se brzy po začátku snesl na dráhu a překvapivě nejrychlejším tak byl Brazilec Pizzonia s jaguarem. Za loňským nejrychlejším kolem kvalifikace, které patří Montoyovi (1:12,836), však zaostal o téměř čtyři vteřiny.
Na domácí trati by se chtěl vytáhnout Jacques Villeneuve. Mistr světa z roku 1997, po jehož otci je montrealský okruh pojmenován, tajně doufá v body, které bral letos zatím jen jednou. "Několikrát jsem atakoval i pódium, ale technické problémy mi to dosud nedovolily," vykládal v televizi Villeneuve, jenž však v úvodním tréninku zajel až třináctý čas.
Po vynechání závodu v Monaku, kde těžce havaroval v tréninku, se na dráhu vrací i druhý jezdec stáje BAR Brit Button. Úplně poslední skončil ve volném tréninku Španěl Alonso s renaultem, jenž ale stihl objet pouze osm kol, což je třetina z porce, kterou třeba absolvovali jezdci stáje Ferrari.
Výsledky páteční kvalifikace: |
1. Barrichello (Braz./Ferrari) 1:30,925 (prům. rychlost 172,665 km/h), 2. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 1:31,969, 3. Heidfeld (Něm./Sauber) 1:32,778 4. Firman (Brit./Jordan) 1:34,759, 5. Alonso (Šp./Renault) 1:35,173, 6. Räikkönen (Fin./McLaren) 1:35,373, 7. Frentzen (Něm./Sauber) 1:35,776, 8. Coulthard (Brit./McLaren) 1:36,463, 9. Webber (Austr./Jaguar) 1:36,699, 10. Panis (Fr./Toyota) 1:37,313. Okruh v Montrealu měří 4361 metrů a jezdci v závodě absolvují 69 kol. Nedělní GP Kanady startuje v 19 hodin našeho času. |