Článek
Schumacher vyrážel do jediného měřeného kola na asfaltu okruhu Albert Park v australském Melbourne jako první. Na premiérovém podniku šampionátu se pořadí určovalo na základě loňských výsledků, od VC Malajsie to bude podle průběžného pořadí.
Čas německého jezdce však příliš dlouho nevydržel. Postupně se před loňského šampióna dostal Brazilec Barrichello s druhým ferrari, Fin Kimi Räikönen na McLarenu a Kanaďan JacquesVillenuve s vozem BAR Honda. Druhý pilot stáje BAR, Jenson Button, skončil pátý.
Umístění stáje Williams potvrdilo, že nový monopost FW25 nemá ještě zcela vychytané všechny drobné chyby, lepší z dua pilotů, Kolumbijec Juan-Pablo Montoya byl desátý, Ralf Schumacher dokonce až šestnáctý.
Ze čtveřice nováčků si nejlépe vedl vítěz loňského ročníku série CART, Brazilec Cristiano da Matta na jedenáctém místě, který hned dvakrát porušil přikázanou rychlost v boxech a vyfasoval pokutu 4500 dolarů.
Jordan hovořil o prodeji stáje
O rozruch se před začátkem premiérové Velké ceny postaral Eddie Jordan, když prohlásil, že je ochoten stáj prodat, pokud by jí to pomohlo k úspěchu. "Pokud by prodej znamenal, že tým by byl úspěšnější a znovu by vyhrával, opravdu ho nemusím za každou cenu vlastnit," řekl Jordan, který vzápětí vysvětlil, že stáj na prodej není a že by se vlastnictví týmu zbavil jen v případě vynikající nabídky.
Irský podnikatel založil stáj v roce 1991 a postupně ji dostal na špičkovou úroveň. V roce 1999 tento tým vyhrál tři Grand Prix a skončil třetí v Poháru konstruktérů. Pak však mistrovství světa ovládly stáje podporované velkými automobilkami, zatímco Jordan musel omezit náklady, aby ho nepotkal stejný osud jako nezávislé týmy Prost a Arrows, které zkrachovaly.
VELKÁ CENA AUSTRÁLIE (Melbourne/Albert Park) | |||||
1. kvalifikace | |||||
1. | Barrichello (Braz.) | Ferrari | B | 1:26,372 | |
2. | Räikkönen (Fin.) | McLaren | M | + 0:00,179 | |
3. | Villeneuve (Kan.) | BAR | B | + 0:00,460 | |
4. | M. Schumacher (Něm.) | Ferrari | B | + 0:00,731 | |
5. | Button (VB) | BAR | B | + 0:00,787 | |
6. | Coulthard (VB) | McLaren | M | + 0:00,870 | |
7. | Alonso (It.) | Renault | M | + 0:00,883 | |
8. | Panis (Fr.) | Toyota | M | + 0:00,980 | |
9. | Trulli (It.) | Renault | M | + 0:01,039 | |
10. | Montoya (Kol.) | Williams | M | + 0:01,078 | |
11. | Da Matta (Braz.) | Toyota | M | + 0:01,106 | |
12. | Heidfeld (Něm.) | Sauber | B | + 0:01,138 | |
13. | Frentzen (Něm.) | Sauber | B | + 0:01,191 | |
14. | Fisichella (It.) | Jordan | B | + 0:01,261 | |
15. | Webber (Aus.) | Jaguar | M | + 0:01,303 | |
16. | R. Schumacher | Williams | M | + 0:01,894 | |
17. | Firman (VB) | Jordan | B | + 0:03,605 | |
18. | Verstappen (Niz.) | Minardi | B | + 0:03,681 | |
19. | Pizzonia (Braz.) | Jaguar | M | + 0:03,720 | |
20. | Wilson (VB) | Minardi | B | + 0:04,107 |
Za pořadím, jménem pilota a stáje jsou uvedeny pneumatiky, které tým používá (M - Michelin/B - Bridgestone) a časový odstup od prvního.