Článek
Prolog tvořila uměle vytvořená paralelní trať s hlinitým a bahnitým povrchem. Její součástí byl brod, řada zatáček a několik skoků. "Profil skoků se podobal třímetrovým ostrým zubům. Prolog vyžadoval velmi opatrnou jízdu," poznamenal Tomečkův mechanik Jaromír Martinec. Po absolvování prologu posádky pokračovaly noční spojovací etapou do 265 km vzdáleného jihofrancouzského města Narbonne. Prolog nebude započítán do celkového hodnocení, jeho úkolem bylo pouze určit pořadí, v jakém budou soutěžící startovat v následující etapě do Castellonu.
Šinozuka zdolal favorizované mitsubishi
V ostatních kategoriích triumfovali Japonec Kenžiro Šinozuka na voze Nissan a Francouz Cyril Despres na motocyklu KTM. Šinozuka, vítěz slavné soutěže z roku 1997, byl ve sprinterském klání o jedinou sekundu rychlejší než první z favorizovaných mitsubishi, za jehož volantem seděl Francouz Stephane Peterhansel.
Minimální rozdíly rozhodovaly i v kategorii motocyklistů. Despres dosáhl absolutně nejrychlejšího času 1:39 minuty, o pouhou sekundu více potřebovali k absolvování prologu další piloti KTM Joan Roma ze Španělska a Cyril Raynal z Francie. Josef Macháček na čtyřkolce Yamaha dosáhl 52. času a na nejrychlejšího ztratil 27 sekund. Oldřich Bražina na hondě zaostal o další sekundu a na start druhé etapy se vydá jako třiašedesátý.
1. ETAPA (265 km, z toho 1 km speciální zkouška)
Automobily:
1. Šinozuka (Jap./Nissan) 1:43, 2. Peterhansel (Fr./Mitsubishi Pajero) -0,36, 3. Masuoka (Jap./Mitsubishi Pajero) -1,18 4. Biasion (It./Mitsubishi Pajero) -3, 5. Fontenay (Fr./Mitsubishi Pajero) -7, 6. Schlesser (Fr./Shlesser-Ford) -8.
Motocykly:
1. Despres (Fr./KTM) 1:39, 2. Roma (Šp./KTM) -1 s, 3. Raynal (Fr./KTM) -2, 4. Ullevalseter (Nor./KTM) -2,58, 5. Sala (It./KTM) -3,07, 6. Flick (Fr./KTM) -4, ...52. Macháček (ČR/Yamaha) -27, 63. Bražina (ČR/Honda) -28.
Kamiony:
1. Tomeček (ČR/Tatra) 2:33, 2. J. De Rooy (Niz./DAF) -1, 3. Pattono (It./Mercedes) -3, 4. Bauerle (Něm./Mercedes) -4, 5. Vismara (It./Mercedes) -6, 6. Loprais (ČR/Tatra) -7.
Na start první etapy se postavilo 343 soutěžních strojů - 130 automobilů, 162 motocyklů a 51 kamionů. Počet soutěžících dosáhl čísla 586, spolu s posádkami doprovodných vozů čítá karavana 986 osob.