Článek
Mladoboleslavští mají za sebou týdenní testy mezi vinicemi v okolí řeky Mosely a ve vojenském prostoru Baumholder, následně se tým přesouvá do Finska, kde bude příprava vozů pokračovat formou testů na šotolinových tratích. Ty na nové vozy čekají již necelé dva týdny po dojezdu Německé rallye.
:. ANKETA |
Jak podle vás dopadne křest nových Fabií WRC při Německé rallye? Hlasujte v anketě na konci článku! |
Testy v Německu proběhly začátkem července pod osobním dohledem šéfa týmu Pavla Janeby a později i ředitele Motorsportu automobilky Petra Kohoutka. Technickou stránku testů řídil hlavní inženýr týmu Dietmar Metrich, který rovněž zaujal pozici spolujezdce Toniho Gardemeistera. "Můžeme tak bezprostředně sledovat změny chování vozu v závislosti na aktuálním nastavení," vysvětlil Metrich osvědčený způsob poznání vozu.
Zázraky ne, dobré časy ano
Během testů v Německu se posádky nesetkaly s vážnějšími problémy, jen Didier Auriol jeden den stál kvůli závadě motoru, již způsobil úlomek řemenu vedoucího k alternátoru. I přes drobný zádrhel jsou obě posádky spokojené.
"Nemůžeme během prvního vystoupení čekat zázraky, ale určitě můžeme zajet několik dobrých časů v jednotlivých erzetách," věří si před prvním ostrým startem Toni Gardemeister, v průběžném hodnocení šampionátu jedenáctý s devíti body.
Jeho týmový kolega Auriol opatrněji dodává: "Nejdřív se musíme dokonale sžít s autem. Teprve potom můžeme plně využít všech jeho předností." Ani Francouz ale neodolá, aby nové auto nepochválil. "Máme před sebou dlouhou cestu, ale Fabia WRC má po všech stránkách co nabídnout. Čeká ji velká budoucnost, prorokuje v současné době třináctý muž celkového hodnocení MS.
Fanoušci škodovek se mohou těšit na první výsledky již příští týden, Německá rallye proběhne ve dnech 24. - 27. července.