Hlavní obsah

Těším se na Fabii WRC jako na dítě, říká Auriol

Novinky, Karel Felt
PRAHA

Francouzský soutěžní jezdec Didier Auriol stál na startu úvodních tří podniků letošního ročníku mistrovství světa v rallye za volantem ocatvie. V rozhovoru přibližuje atmosféru provázející testování nové Fabie WRC.

Foto: Ondřej Kořínek

Ilustrační foto

Článek

Co říkáte zařazování nových soutěží do seriálu mistrovství světa, jako byla například Turecká rallye?

Podle mne to je dobře, protože každá nová soutěž je určitým oživením pro jezdce a přivádí rallye do nového prostředí. Samozřejmě pro týmy to znamená další testování a hledání optimálního vyladění vozů v neznámém prostředí. Turecká rallye se mi sama o sobě velmi líbila. Určitě patří k těm nejnáročnějším.

Jak jste spokojen po třech odjetých soutěžích s octavií?

I když jsem doufal v lepší výsledky ze své strany, musím říct, že jsem spokojen.

S čím odjedete na Rallye Nový Zéland?

S přáním získat pro Škodu body do Poháru konstruktérů. Tato soutěž je velice specifická. Octavia má předpoklady tady uspět.

Těšíte se na novou Fabii WRC?

Samozřejmě a hodně. Když jsem podepisoval smlouvu se Škodou, hovořili jsme o tom, že chystá nový vůz nejmodernější koncepce. To byl i pro mne velice důležitý motivační prvek. Velmi rád se podílím na zrodu nového vozu, který pak vyhrává.

Mám zkušenosti například s Toyotou Corolla WRC. Věřím, že to bude i případ fabie. Když do světového šampionátu vstoupil Peugeot 206 WRC, Grönholm s ním hned bojoval o vítězství. Totéž bych přál Fabii WRC.

Vyhrál jste dvě desítky soutěží ze seriálu mistrovství světa. Získal jste v roce 1994 i titul, máte stále dostatečnou motivaci?

Kdybych ji postrádal, nemělo by asi smysl závodit. Chci dokázat, že octavia je kvalitní vůz a samozřejmě obrovskou motivací je fabia, o čemž jsem už hovořil. Je to, jako když se těšíte na nové dítě, přírůstek do rodiny.

Prozradíte něco z prvních zkušeností s testováním nového vozu?

Jsme skutečně na začátku. Především se testuje zatížení jednotlivých komponentů, jejich společné fungování a spolehlivost. Postupně budeme testovat různá nastavení, pneumatiky v různých prostředích. Pochopitelně budeme ladit i optimální uložení například různých kontrolek na palubní desce, aby pro nás jezdce byly co nejpřehlednější.

Čeká nás mnoho práce a spousty kilometrů. Někdy testy probíhají hladce a problém přijde na první rallye, protože jen ty natvrdo prověří vůz. Jindy jsou v testech problémy a na soutěžích auto funguje výborně. Nikdy se to nedá dopředu odhadnout. Mám-li říct něco o prvních zkušenostech, pak jsou velmi dobré.

Jak byste Fabii WRC charakterizoval?

Jako soutěžní automobil nové koncepce a filozofie. Je to plnohodnotný soutěžní vůz jako stvořený pro závodění. Má předpoklady bojovat o vítězství. V to věřím a udělám pro to maximum.

V čem jsou tedy největší rozdíly mezi Octavií WRC a Fabií WRC?

Jedná se o dvě naprosto odlišná auta. Jen motor je zatím prakticky identický.

Zamlouvá se vám u fabie řazení pod volantem?

Velice, i když to trochu vypadá jako pro starší lidi či tělesně postižené. Ale v mém věku se mi tato zkušenost může brzy hodit.

Kdy by mohla nová fabia vstoupit do mistrovství světa?

Hovoří se o závěrečných soutěžích na evropském kontinentu. O tom, kdy to bude, však nerozhodují jezdci. My řekneme, kdy je podle našeho mínění vůz připraven. Může to být třeba i dřív, ale konečné rozhodnutí je na vedení Škoda Auto.

Dělá vám problémy přesednout z Octavie WRC do Fabie WRC?

Ani v nejmenším, jednak mám dostatek zkušeností a také si člověk lépe zvyká na to lepší a celý náš tým dělá všechno pro to, aby fabia byla o hodně lepší.

Zajímají se o Fabii WRC i ostatní jezdci?

Samozřejmě, vždycky se všichni zajímáme o to nové, co má přijít.

Vy máte jako soukromý vůz také škodovku?

Samozřejmě, je to Škoda Superb a jsem s tímto autem velmi spokojen.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám