Článek
Vedoucí muž průběžného pořadí se radoval z triumfu po hrozivě vyhlížejících nehodách Marka Webbera a Fernanda Alonsa, ačkoliv v momentě ukončení závodu jezdil až na druhém místě. Po triumfu v Malajsii si Räikkönen připsal už druhé vítězství v seriálu za sebou.
Druhý skončil Ital Giancarlo Fisichella ze stáje Jordan, třebaže krátce před přerušením závodu Räikkönena po jeho chybě předjel. Na třetím místě byl hodnocen Alonso na renaultu, který projel na této pozici cílem 53. kola a nedlouho poté udělal ze svého vozu vrak po nárazu do trosek Webberova auta. Komisaři poté závod plný výpadků ukončili.
Stáje navrhovaly přeložení startu
V průběhu nedělního dopoledne brazilského času se hodně diskutovalo kvůli vytrvalému silnému dešti o regulérnosti závodu a stáje navrhovaly přeložení startu. Mezinárodní automobilová federace však tyto žádosti nevyslyšela a piloti vyjeli na trať se zpožděním pouhých patnácti minut a klasický start nahradila jeho letmá podoba za zpomalovacím vozem.
Hustý déšť narušil už páteční kvalifikaci, před níž se dokonce schylovalo k bojkotu ze strany jezdců. Jen sobotní kvalifikace důležitá pro pořadí na startu se jela na suchém povrchu.
Naostro se jelo až od 8. kola
Vozy kroužily úvodních sedm okruhů za safety carem a po jeho odjetí se úvod nejlépe vydařil Davidu Coulthardovi. Jeho McLaren byl v cílové rovince rychlejší než Ferrari Rubense Barrichella, vítěze kvalifikace. Před domácího jezdce se po chvíli dostali i Räikkönen a Ralf Schumacher s vozem Williams.
Stříbrné šípy předvedly tuhý boj, z něhož lépe vyšel finský pilot. Na druhou pozici se na chvíli propracoval z devátého místa na startu Juan Pablo Montoya s Williamsem.
Mistr světa Michael Schumacher na ferrari do závodu vyjížděl jako sedmý, ale po patnácti kolech se ocitl už na třetím místě a zahájil útok na druhého Coultharda, vítěze úvodního závodu v Austrálii. Po kolizi Ralfa Firmana a Oliviera Panise se na trati opět objevil safety car a většina pilotů toho využila k návštěvě boxů.
V šestadvacátém kole Schumacher definitivně ukázal, že letos nejezdí v loňské pohodě. Po hodinách vyjel z trati, havaroval ve stejném místě jako chvíli před ním Montoya i Antonio Pizzonia a i ve třetím letošním závodu tak musel zapomenout na stupně vítězů. Následného třetího výjezdu safety caru využil Räikkönen, zajel pro nové pneumatiky a vedoucí pozici přepustil Coulthardovi.
Barrichello se opět nedočkal
Mokro na trati způsobilo v následujících kolech další kolize a řidič bezpečnostního vozu měl opět napilno. Barrichello se poté dlouho tlačil na vedoucího Skota, ve čtyřiačtyřicátém kole využil jeho drobné chyby a za jásotu fanoušků se dostal do čela.
Hnán vidinou prvního vítězství na domácí okruhu získal Brazilec hned výrazný náskok, ale jeho velkou šanci zkosily technické problémy, jež znamenaly stejně jako v osmi předchozích domácích startech konec šancí na výhru. Räikkönen po Coulthardově návštěvě v boxech chvíli vedl, ale v 54. kole chyboval a do čela se nečekaně dostal Ital Giancarlo Fisichella ze stáje Jordan.
Ve stejném kole ale v zápětí hrozivě havaroval s Australan Webber a do utrženého kola jeho rozbitého vozu narazil v plné rychlosti Alonso, ačkoliv už byl signalizován další zásah zpomalovacího vozu. Závod byl zastaven a aktuálně vedoucí Fisichella se radoval z premiérového vítězství v kariéře.
Vzápětí ale Ital inkasoval hned dvě rány - nejprve mu krátce po přerušení závodu shořel v boxech motor jeho monopostu a posléze oslavy stáje Jordan po jubilejním dvoustém startu v MS zkazili komisaři, kteří vyhlásili za konečné pořadí po 53. kole. Vítězství tak spadlo do klína Räikkönenovi a mclareny po triumfu Coultharda v Austrálii vyhrály všechny dosavadní Velké ceny.
Velká cena Brazílie - výsledky (pořadí po 53 kolech) | |
1. Räikkönen (McLaren) | 1 h 29:53,179 |
2. Fisichella (Jordan) | - 0,831 |
3. Alonso (Renault) | - 6,695 |
4. Coulthard (McLaren) | - 7,391 |
5. Frentzen (Sauber) | - 9,392 |
6. Villeneuve (B.A.R.) | - 17,910 |
7. Webber (Jaguar) | - 20,070 |
8. Trulli (Renault) | -23,569 |
9. R. Schumacher (Williams) | - 33,556 |
10. da Matta (Toyota) | - 1 kolo |
Nedojeli | |
Barrichello (Ferrari) | 46 odjetých kol |
Button (B.A.R.) | 32 |
Verstappen (Minardi) | 30 |
M. Schumacher (Ferrari) | 26 |
Montoya (Williams) | 24 |
Pizzonia (Jaguar) | 24 |
Firman (Jordan) | 17 |
Panis (Toyota) | 17 |
Wilson (Minardi) | 15 |
Heidfeld (Sauber) | 8 |
Pořadí MS jezdců (po 3 závodech) | |
1. Räikkönen (McLaren) | 26 bodů |
2. Coulthard (McLaren) | 15 |
3. Alonso (Renault) | 14 |
4. Trulli (Renault) | 9 |
5. Fisichella (Jordan) | 8 |
6. Montoya (Williams) | 8 |
7. Barrichello (Ferrari) | 8 |
8. M. Schumacher (Ferrari) | 8 |
9. Frentzen (Sauber) | 7 |
10. R. Schumacher (Williams) | 6 |
11. Villeneuve (B.A.R.) | 3 |
12. Button (B.A.R.) | 2 |
13. Webber (Jaguar) | 2 |
14. Heidfeld (Sauber) | 1 |
Pohár konstruktérů (po 3 závodech) | |
1. McLaren | 41 bodů |
2. Renault | 23 |
3. Ferrari | 16 |
4. Williams | 14 |
5. Jordan | 8 |
6. Sauber | 8 |
7. B.A.R. | 5 |
8. Jaguar | 2 |