Článek
"Fantastický pocit. Můj veliký sen se konečně splnil. Čekal jsem dlouho, věřil jsem už loni, ale o to je teď ten pocit krásnější. Musím si ho dokonale vychutnat. Dík patří celému týmu za skvěle připravený vůz. Chvíli to vypadalo, že bude pršet, ale nakonec se rozjasnilo. Závod byl zajímavý, stále si zvykáme na nový systém. Naše taktika dnes vyšla, i když mi nebylo nejlépe, když jsem viděl velmi brzy stát mimo trať Davida. Naštěstí mně se problémy vyhnuly. Jsem moc šťastný, ale zůstávám na zemi," radoval se po závodě Kimi Räikkönen.
Po šokující sobotní kvalifikaci stanuly v první řadě dva vozy stáje Renault. Na pole position pak dvaadvacetiletý Španěl Fernando Alonso, který se stal nejmladším jezdcem historie, který si čelní pozici vyjel. Do druhé řady se postavili úřadující mistr světa Michael Schumacher s Ferrari, který měl problémy s převodovkou, a vítěz z Austrálie Coulthard s monopostem West McLaren Mercedes. Villeneuve si musel doběhnout do boxů pro náhradní vůz B.A.R., z depa startoval i da Matta s toyotou.
Coulthard skončil
Nejlépe odstartoval Alonso, za ním se strhla bitva, při níž M. Schumacher trefil zezadu Trulliho renault a musel do boxů. Kolizí skončil i souboj Montoyova williamsu s Pizzoniovým jaguarem. Na druhou příčku se tak dostal Coulthard, ale už ve druhém kole skončil mimo trať a zbytek závodu sledoval jako divák. Za vedoucího Alonsa se pověsil Räikkönen, třetí jezdil Heidfeld se sauberem před Barrichellem na ferrari. To už na trati chyběli i Villeneuve a Fisichella s jordanem.
M. Schumacher za sebou měl už druhou zastávku v boxech (nejprve kvůli opravě čela vozu, pak absolvoval desetisekundový trest) a jezdil ve druhé desítce. Když ve 13. kole zastavil v boxech Alonso, ujal se vedení Räikkönen, za nímž jezdil Barrichello. Zastávky u mechaniků poněkud zamíchaly pořadím. Po 19. kole, kdy tankoval i Räikkönen, vedl Barrichello před mladým Finem, protože ten stál v boxech minimum času, zatímco Heidfeld či Frentzen se saubery se zdrželi přes půl minuty.
Šampión ztrácí
M. Schumacher se probíjel statečně dopředu a dostal se až na osmou příčku. Ve 27. okruhu však musel znovu do boxů kvůli výměně pneumatik. Od 24. kola však vedl Räikkönen, protože v boxech stál i Barrichello, který se vrátil na třetí příčku za Alonsa. Mladý Fin si upevňoval svoji vedoucí pozici. Vůz fungoval perfektně a jezdec získával desetinu po desetině sekundy náskok. Po třiceti okruzích vedl o 12,4 s. před Alonsem a o 14,7 s. před Barrichellem. M. Schumacher na něho ztrácel už 45,9 s.
"V té době jsem si srovnával v hlavě, co musím udělat, abych o vedení a vítězství nepřišel. Bylo mi jasné, že nesmím udělat chybu a pokud vydrží vůz, nemělo by se nic stát. Na soupeře za sebou jsem si věřil, další byli daleko," rekapituloval situaci po polovině závodu Räikkönen. "Po všech problémech už šlo o jediné. Dojet na bodovaném místě a věřit, že už se nic nestane a ztráta nebude velká," uvedl M. Schumacher.
Soupeři nevydrželi
Zatímco Panis musel s toyotou po polovině závodu odstoupit, Montoyu odsunula z boje o prvenství další zastávka v boxech. K mechanikům zamířili opět Button z B.A.R., Trulli, Heidfeld, Alonso a Barrichello, takže po čtyřiceti okruzích už vedl Räikkönen o padesát sekund a v klidu zajel do boxů. Vrátil se na první místo a stále měl k dobru půl minutu na Barrichella. "Nemělo smysl se hnát bezhlavě dopředu, jen soupeřova smůla by mi přinesla vítězství. Za této situace jsem si hlídal druhou příčku," přiznal Rubens Barrichello. "Pro mne byla třetí příčka něčím, o čem jsem před závodem snil. Byl to můj nejskvělejší víkend," uvedl Fernando Alonso.
Ze závodu odstoupil ještě Pizzonia a M. Schumacher zajel počtvrté do boxů, ale stihl se vrátit na bodované místo, když mu do nejlepší šestky chybělo po smyku Trulliho doslova pár desítek metrů. Trať měřila 5,543 km, jezdci ji absolvovali 56krát a ujeli 310,408 km. Klasifikováno jich bylo třináct.