Článek
Dosáhl jste druhého vítězství v řadě, přitom první triumf kariéry v seriálu MS je starý pouze čtrnáct dnů. Jak se cítíte?
O něco lépe než při prvním závodě, protože mám na kontě už dvě výhry. Až do teď jdou věci skvěle, proto je předčasné plánovat, jak skončíme. Ale je to super.
Myslíte, že bylo správné za tak deštivého počasí Velkou cenu uskutečnit?
Rozhodnutí závodit bylo správné. Samozřejmě je to těžké, když je na trati voda. Nejprve vyjel safety car, postupně se podmínky zlepšily. Poděkování patří Michelinu, neboť gumy byly na mokrém povrchu vynikající.
Jak se pro vás závod vyvíjel?
Byl to velmi náročný závod, často byl na trati vodící vůz. První dvě kola byla obtížná. Řekl bych až extrémně. Teprve v okamžiku kdy jsem se dostal před ostatní vozy, měl jsem jednodušší pozici.
Vůz se řídil mnohem snadněji. Nebyl jsem obtěžován vodou stříkající od ostatních vozů, která vás nutí stále vlastně jen odhadovat, co se před vámi děje. Když jsem se dostal do vedení, bylo vše mnohem jednodušší, protože jsem viděl do zatáček.
Co se stalo v okamžiku, kdy vás předjel Fisichella?
Měl jsem problém s prokluzováním, ve středu zatáčky jsem ztratil kontrolu nad zadní částí vozu, proto jsem přišel o vedení. Přiznávám, bylo štěstí, že nakonec vedení závodu rozhodlo klasifikovat stav po 53. kole. Jsem velmi šťastný. Získali jsme první místo, jen to se počítá.
Právě štěstí hrálo tentokrát velkou roli. Mnozí soudí, že bylo důležitější než schopnosti...
Jenže v mnoha závodech jsem měl velkou smůlu. Vím, jaké to je prohrát pár kol před koncem. Ale o tom závodění je, všichni jsou na tom stejně.
Jak obtížné bylo jet s vozem v tak proměnlivých podmínkách?
Vlastně nepotřebujeme příliš měnit nastavení z mokra na sucho. Auto se zdálo být výborné na obou površích. To je při nových pravidlech, kdy nesmíte nic měnit, doslova fantastické.
Po třech závodech máte v čele šampionátu náskok jedenácti bodů. Přemýšlíte už o zisku titulu mistra světa?
Pokud vše půjde tak jako nyní, není to nesplnitelný cíl. Ale jak jsem řekl, někdy máte více štěstí, jindy méně. Budu dělat všechno co umím, abych na konci měl nejvíce bodů. Navíc dosud závodím se starým vozem, takže pokud se i dál bude dařit, může být konečné vítězství skutečně blízko.