Hlavní obsah

Přestavěnému Hockenheimu zatím vládne Schumacher

HOCKENHEIM

Podruhé se pojede Velká cena Německa na přestavěném okruhu v Hockenheimu. V pořadí jedenáctý závod mistrovství světa vozů formule 1 loni prošel výraznou obměnou a z rychlého okruhu se stala trať, na níž už nebude klíčovým bodem síla motoru. Do velké míry bude záležet především na jezdeckém umění pilotů.

Foto: Irena Šnajdrová

Litovelské slavnosti - zahájení

Článek

Nový Hockenheimring je o více než dva kilometry kratší, z 6,8 kilometru byl zkrácen na 4,6 km, naproti tomu narostl počet diváckých míst o téměř 40 tisíc na kapacitu 120.000 diváků. Přestavba stála celkem 62 miliónů eur.

Okruh přišel o svoji nejrychlejší pasáž, zhruba v polovině někdejší předlouhé rovinky po první zatáčce po startu následuje ostrá pravá zatáčka. Směřuje do nové části trati a ústí do mírného levého oblouku s názvem Parabolika, který ihned získal přízvisko "nejdelší zatáčka světa".

Na jeho konci budou mít jezdci nejlepší možnost k předjíždění v ostré 'vracečce', do níž musejí zpomalit z 315 až na 60 km/h. Také proto všechny rekordy trati padly v loňské sezóně a drží je pětinásobný mistr světa Michael Schumacher, obhájce vítězství.

Charakteristika okruhu Hockenheimring
Délka trati4,574 km
Délka závodu67 kol = 306,458 km
Nejrychlejší kolo v závoděMichael Schumacher, 2002: 1:16,462 = 219,101 km/h
Nejrychlejší kolo v kvalifikaciMichael Schumacher, 2002: 1:14,389 = 221,355 km/h
Nejrychlejší závodMichael Schumacher, 2002: 1:27:52,078 = 209,263 km/h
Vítězové předchozích závodů
1999 - Eddie Irvine (Brit./Ferrari), 2000 - Rubens Barrichello (Braz./Ferrari), 2001 - Ralf Schumacher (Něm./Williams), 2002 - Michael Schumacher (Něm./Ferrari)
Související témata:

Související články

Janiš doufá, že mu Hockenheim bude sedět

Stejně jako při minulém závodu na okruhu v Silverstonu vstoupí český automobilový jezdec Jaroslav Janiš i v osmém podniku mezinárodního mistrovství formule...

Výběr článků

Načítám